blog-mr-11.png

JAK PROMOWAĆ FIRMĘ W INTERNECIE?

STRONA WWW FIRMY
Podstawowym krokiem każdego przedsiębiorcy powinno być stworzenie strony internetowej swojej firmy, ponieważ nawet jej najprostsza wersja pozwoli dotrzeć do potencjalnych klientów i tym samym zwiększyć dochody. Oczywiście, im bardziej profesjonalna witryna, tym lepsze wyniki możesz dzięki niej osiągnąć. Warto więc zadbać o to, aby znalazły się na niej najważniejsze informacje, takie jak:

dane teleadresowe firmy,
cennik,
galeria zdjęć lub portfolio,
odnośniki do social media.
Pamiętaj o tym, aby całość przedstawić w atrakcyjnej i przyjemnej dla oka formie, która zachęci użytkowników do zagłębienia się w prezentowane treści. Jednakże wygląd to nie wszystko, więc musisz zadbać również o responsywność strony, czyli dostosować ją do różnych urządzeń mobilnych. Ponadto jednym z wyznaczników jakości witryny jest jej prędkość wczytywania, więc warto zadbać o ten aspekt. W przeciwnym razie większość osób opuści stronę jeszcze przed jej całkowitym załadowaniem.

BLOG FIRMOWY
Tworząc stronę www swojej firmy, nie można zapomnieć o blogu, który jest idealnym sposobem na promocję w Internecie. Na początku publikowane artykuły mogą nie generować zbyt dużego ruchu, jednakże w perspektywie miesięcy z pewnością pozwolą przyciągnąć nowych fanów. Kluczem do sukcesu są systematycznie publikowane treści oraz umiejętność doboru słów kluczowych. Odpowiednie frazy zwiększą zasięg postów i ułatwią dotarcie do kolejnych ludzi oraz stworzą pozytywny wizerunek firmy w sieci. Jeśli nie masz pomysłów na artykuł na blogu, to możesz zainspirować się konkurencją. Pamiętaj jednak, że Twój tekst powinien być unikalny - w przeciwnym razie boty Google uznają go za bezwartościowy i zniknie w odmętach internetu. Sprawdź więc najczęściej wyszukiwane zapytania, które mogą dotyczyć oferowanych przez Ciebie usług lub produktów i przygotuj odpowiedni wpis na ten temat.

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
W social mediach tkwi ogromny potencjał, więc warto wiedzieć, jak go wykorzystać. Przede wszystkim należy założyć profil firmy na Facebooku, Instagramie, Linkedinie i/lub Twitterze. Oczywiście możesz wybrać jedną z tych opcji albo zdecydować się na marketing na każdej dostępnej platformie. Ostateczny wybór jest uzależniony od kilku czynników: branży, strategii biznesowej, zakresu działalności, ilości czasu poświęcanego na promocję oraz grupy targetowej, czyli klienta, do którego chcesz dotrzeć. W przypadku małego biznesu handlowego lub usługowego, który działa na niewielkim terenie, lepiej reklamować firmę na Facebooku i Instagramie. Z kolei duże i szybko rozwijające się przedsiębiorstwa jak najbardziej mogą zainwestować w kilka różnych sposobów na reklamę w Internecie i dopasować strategię do poszczególnych kanałów w mediach społecznościowych. Facebook, jako największa tego typu platforma na świecie, powinien być pierwszym wyborem, ponieważ od razu pozwoli Ci zaistnieć w Internecie.

POZYCJONOWANIE STRONY INTERNETOWEJ
Pozycja strony Twojej firmy w wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników. Roboty Google nieustannie skanują sieć i dopasowują rankingi, tak aby te, jak najlepiej odpowiadały zapytaniom użytkowników. Algorytmy nie są do końca znane, ale można wyodrębnić kilkanaście elementów, które pozwolą wypromować Twoją firmę. Do najważniejszych z nich należą:

wysoka jakość strony - Google stawia na promocję firm, które są atrakcyjne w odbiorze, zarówno pod względem wizualnym (szata graficzna, zdjęcia), jak i tekstowym,
proces optymalizacji, szczególnie pod kątem wyświetlania się strony na komputerze, tablecie i smartfonie,
zbudowanie zaplecza linków (wewnętrznego i zewnętrznego),
monitorowanie działań konkurencji oraz wyszukiwanie słów i fraz kluczowych.
Pozycjonowanie stron www w Internecie wymaga sporych nakładów pracy i pieniędzy. I chociaż część z przedstawionych powyżej czynności można zrobić samemu, to w biznesie czas to pieniądz, więc warto rozważyć wsparcie firm zewnętrznych, które zajmują się SEO. Nie jest to konieczne, ale na pewno ułatwi osiągnięcie wysokich wyników w wyszukiwarce Google i przyspieszy rozwój firmy.

KONTAKT Z KLIENTEM FIRMY W INTERNECIE
Wszystkie powyższe działania mają za zadanie pozyskać ruch na stronie Twojej firmy, ale musisz jeszcze umieć to odpowiednio wykorzystać. Utrzymanie kontaktu z użytkownikami jest niezwykle ważne z kilku powodów. Po pierwsze jest to bardziej opłacalne niż próby pozyskania nowych klientów, zarówno pod względem finansowym, jak i czasowym. Po drugie zadowoleni ludzie polecą Cię swoim znajomym, przyjaciołom i członkom rodziny, więc będzie to samo napędzająca się machina, która małym nakładem sił pozwoli Ci dotrzeć do coraz to nowych osób. Po trzecie zadowoleni i oddani klienci są dużym wsparciem w okresie gorszej koniunktury, więc w przypadku trudniejszych chwil mogą być dla Ciebie deską ratunku. Zadbaj więc o systematyczny kontakt z nimi np. poprzez newslettery, posty na Facebooku czy bonusy i rabaty dla stałych użytkowników. W ten sposób zbudujesz silną firmę w Internecie, z którą ludzie chętnie będą się utożsamiać.

POZOSTAŁE SPOSOBY NA REKLAMĘ FIRMY W INTERNECIE
Sposobów na reklamę w sieci jest mnóstwo, jednakże ich skuteczność rośnie wraz z zainwestowanymi w nie środkami. Inwestować można zarówno czas, jak i pieniądze, ale dopiero połączenie tych dwóch elementów pozwoli odpowiednio wypromować firmę w Internecie. Za pomocą płatnych reklam Google Ads (kiedyś Google Adwords), możesz szybko dotrzeć do nowych odbiorców w ciągu kilku dni. Podobnie wygląda sprawa z wykupionymi reklamami w mediach społecznościowych. Ponadto możesz przedstawić swój biznes w artykułach sponsorowanych, które są pisane na temat mniej lub bardziej związany z Twoją działalnością. Inną opcją jest umieszczenie swoich danych w katalogach firm w Internecie. Możesz pójść jeszcze o krok dalej i działać multikanałowo, czyli stworzyć profil na YouTube oraz podcast na Spotify. Każda możliwość niesie za sobą ogromne szanse, lecz przed podjęciem jakichkolwiek działań, warto określić cele oraz strategię biznesową, co pozwoli na systematyczny rozwój Twojej firmy w Internecie oraz danej branży.

Zobacz produkty

 E-book. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Marketing w branży e-commerce
Oferta specjalna
 49,99 zł  34,99 zł
28,45 zł netto

E-book. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Marketing w branży e-commerce

Marketing jest bardzo ważnym aspektem każdej działalności. Jest on jednak jeszcze ważniejszy w sferze e-commerce, gdzie konkurencja jest duża, a każde kliknięcie ma znaczenie. Dlatego sprzedawcy internetowi muszą włożyć wiele wysiłku w marketing swojego sklepu, aby odnieść sukces. Niniejsza książka Ci w tym pomoże.

Oferta specjalna
 49,99 zł  34,99 zł
28,45 zł netto

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i zyskaj rabat -