Optymalizacja SEO

Podbij pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania Google, zwiększ zasięgi i zdobądź zupełnie nowych odbiorców.

Zleć optymalizację strony www.

Dowiedz się więcej
optymalizacja seo
system cms

Czym jest optymalizacja SEO?

Optymalizacja SEO (ang. Search Engine Optimization) to przygotowanie witryny internetowej (strony www lub sklepu online) do tego, aby wyświetlała się jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania na określone słowa i frazy kluczowe. Dobrze przeprowadzona optymalizacja pozwala zwiększyć zasięgi organiczne (niepłatne) i konwersję na stronie. Co jednak oznacza hasło "dobrze przeprowadzona optymalizacja strony"?

1

Optymalizacja SEO
Optymalizacja strony www to szereg działań, które prowadzą do jednego celu – zwiększenia widoczności witryny, dzięki czemu będzie generować więcej wartościowego ruchu organicznego. Tymi działaniami są m.in.: linkowanie wewnętrzne, dostosowanie treści do słów i fraz kluczowych czy stworzenie meta description.

2

Pozycjonowanie strony internetowej
SEO określa się również mianem pozycjonowania stron internetowych, ponieważ jest to proces mający na celu poprawę jej widoczności w wyszukiwarce. Warto jednak pamiętać, że nie są to pojęcia tożsame, ponieważ optymalizacja witryny skupia się przede wszystkim na działaniach on-site, czyli na stronie, a pozycjonowanie off-site, czyli poza nią.

Co zyskujesz optymalizując swoją stronę?

Raportowanie

Możesz na bieżąco śledzić postępy w optymalizacji Twojej strony internetowej dzięki systematycznym raportom, które Ci dostarczamy.

Optymalizacja

Weryfikujemy Twoją stronę www pod kątem technicznym i zawartego na niej contentu, co pozwala nam przygotować zoptymalizowaną strategię działania.

Analiza danych

Nieustannie analizujemy dane, aby wzmacniać pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych i docierać do coraz większej liczby odbiorców.

Przejrzystość

Zapewniamy całkowitą przejrzystość swoich działań, dzięki czemu doskonale wiesz, co zostało zrobione i jakie przyniosło efekty, a co wymaga dalszej pracy.

Zapewniamy:

01. Raportowanie kwartalne

Optymalizacja strony internetowej jest procesem, którego efekty najlepiej widać po upływie kilku-kilkunastu tygodni, dlatego co kwartał dostarczamy Ci rozbudowane raporty pokazujące, na jakim etapie są prace oraz co zostało już wykonane. Dzięki temu masz pełen wgląd we wszystkie nasze działania i widzisz ich efekty czarno na białym.

marketing automation

02. Zaawansowaną analitykę

Proces optymalizacji stron internetowych uwzględnia wiele zmiennych, dlatego na bieżąco analizujemy wszystkie dane. W ten sposób możemy nie tylko określić najlepszą strategię działań, ale również zintensyfikować ją na tyle, aby w krótkim czasie przyniosła jak najlepsze rezultaty.

aktualizacja treści

03. Gwarancję najlepszych narzędzi

W swojej pracy nie uznajemy półśrodków, dlatego korzystamy z najlepszych narzędzi (np. Surfer SEO, Google Search Console, Google Analytics i inne) – zarówno w przypadku audytu strony i jej optymalizacji, jak i podczas typowania słów kluczowych czy tworzenia treści na stronę. Dzięki temu możesz mieć pewność, że nasze działania są poparte najlepszymi rozwiązaniami branżowymi.

kategoryzacja produktowa

04. Kreatywny marketing

Wspomagamy optymalizację strony www marketingiem internetowym, dzięki czemu witryna generuje jeszcze lepszy ruch organiczny. A odwiedzenia strony szybują w górę, ponieważ użytkownicy trafiają do niej także z innych kanałów. W końcu SEOO napędzane kreatywnym marketingiem online daje zdecydowanie najlepsze rezultaty.

kategoryzacja produktowa

Optymalizacja strony internetowej

– zadbaj o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania!

Zamów darmową wycenę
hints

Przydatne wskazówki

Najczęściej zadawane pytania!?

Optymalizacja stron www obejmuje szereg działań on-page (on-site SEO), czyli zadań wykonywanych w obrębie strony. Zalicza się do nich m.in.: optymalizacja treści na poszczególnych podstronach, optymalizacja grafik czy szybkość ładowania strony.

Pozycja strony internetowej w wyszukiwarce jest jej miejscem w wynikach wyszukiwania na dane słowa lub frazy kluczowe. Czy są te słowa kluczowe? To hasła, które internauci wpisują w wyszukiwarkę, aby znaleźć interesujące ich wyniki, a im wyżej Twoja strona znajdzie się na tej liście, tym więcej użytkowników ją odwiedzi. Do analizy słów kluczowych – zwłaszcza w konkurencyjnych branżach – warto skorzystać ze specjalnych narzędzi (np. Google Search Console). Należy także pamiętać, że wytypowanie fraz kluczowych i nasycenie nimi treści na stronie to nie wszystko, ponieważ czynników wpływających na indeksowanie jest znacznie więcej, a algorytmy nieustannie się zmieniają. Warto więc zadbać zarówno o techniczny aspekt witryny (SEO, czytelna mapa strony, przyjazne adresy URL itd.), jak i część contentową (teksty, opisy, grafiki).

To zależy od wielu czynników: wielkość strony (prosta strona wizytówkowa czy sklep internetowy), jej historia (nowa lub istniejąca strona), branży, strategii itd. Dodatkowo, często należy przeprowadzić audyt SEO danej strony, aby móc odpowiednio zadbać o jej pozycjonowanie. Jeżeli chcesz wiedzieć, ile będzie kosztować optymalizacja strony internetowej w Twoim przypadku, skontaktuj się z nami.

Dowiedz się więcej

Optymalizacja strony internetowej, czyli jak poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania

Pozycjonowanie stron ma poprawić ich widoczność pod kątem wyszukiwarek internetowych (głównie wyszukiwarki Google, która zdominowała rynek), ale boty indeksujące kładą duży nacisk na jakość strony. Jakość rozumianą jako dopasowanie jej do potrzeb użytkowników. Dlatego też optymalizacja stron internetowych nie powinna skupiać się wyłącznie na technicznych aspektach, ale również na doświadczeniach użytkowników. Najlepsze efekty można osiągnąć wtedy, gdy te elementy wzajemnie się uzupełniają i przenikają.

Aby wyszukiwarki internetowe pokazywały Twoją stronę wysoko w swoich wynikach, musisz zadbać o całokształt. Ważne jest linkowanie wewnętrzne, czyli umieszczanie na podstronach linków, które prowadzą do innych podstron w obrębie danej witryny. Ważna jest również optymalizacja kodu strony i jej struktury, a także zadbanie o szybkość strony, czyli czas ładowania. Jednak podstawą jest z pewnością wyodrębnienie słów kluczowych dla danej branży i umieszczenie ich w treści strony (teksty, opisy, meta description, nagłówki, tytuł strony internetowej itd.).

Co istotne, algorytmy wyszukiwarek ciągle się zmieniają, a wszystkie czynniki, które są brane pod uwagę podczas indeksowania, nie są powszechnie znane. Z obserwacji i doświadczenia można wnioskować, co znajduje się na tej liście (duża rola słów kluczowych). Jeśli więc widzisz w statystykach swojej strony, że coś jest ewidentnie nie tak, to najlepszy znak, że wymaga ona optymalizacji. Jak sprawdzić, które elementy wymagają natychmiastowej poprawy? Z pomocą przychodzi audyt SEO.

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO to w zasadzie standardowa procedura przy optymalizacji strony (wyjątkiem może być sytuacja, w której zlecasz pozycjonowanie firmie odpowiedzialnej również za postawienie od zera Twojej strony www lub sklepu internetowego). W końcu nie można zabrać się za naprawianie błędów, jeśli się ich nie zna. A audyt SEO ma te błędy, niedociągnięcia i newralgiczne elementy wykazać.

Co istotne, audyt nie skupia się jedynie nie wytknięciu błędów, ale również na wskazaniu mocnych punktów na danej stronie (o ile takowe są), dzięki czemu dowiesz się, czy dotychczasowe prace nad poprawą widoczności witryny były skuteczne.

Dobry audyt obejmuje zarówno analizę kwestii technicznych, jak i doświadczeń użytkownika, czy nawet analizę konkurencji. Dzięki temu jest podstawą, na której można zbudować spójną i długotrwałą strategię optymalizacji strony www. Tym samym od początku nadaje kierunek działaniom, co pozwala je przyspieszyć.

Optymalizacja stron www – czy warto?

Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista – w końcu celem każdej strony internetowej jest pozyskiwanie ruchu, a jeśli jest to ruch organiczny, to tym lepiej. Aby taki ruch pozyskiwać efektywnie, musisz zainwestować trochę czasu i pieniędzy, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, jednak jest to inwestycja o dużej stopie zwrotu.

I chociaż sam proces optymalizacji witryny internetowej może wydawać się skomplikowany, to bazując na naszym doświadczeniu oraz zdobytej przez lata wiedzy, możemy go maksymalnie usprawnić. Dzięki temu na Twojej stronie zaczną pojawiać nowi użytkownicy, a stąd już krok do zwiększenia zysków ze sprzedaży.

Zadbaj kompleksowo o swoją stronę internetową i zleć nam jej optymalizację, a już wkrótce zobaczysz napływ nowych klientów.

Zapisz się do naszego newslettera