blog-mr-1.png

Dlaczego warto współpracować z agencją marketingową?

Prowadzenie własnej firmy to nie lada wyzwanie, ponieważ wiąże się to z dużą odpowiedzialnością i ciągłymi zmianami. Zadań jest mnóstwo, a doba ma tylko 24 godziny. I chociaż wielu przedsiębiorców wpada w pułapkę "Zosi-samosi", czyli chcą mieć nadzór nad wszystkimi działaniami w firmie, to na dłuższą metę jest to niemożliwe. Tych zadań jest po prostu za dużo, a im szybciej rozwija się biznes, tym więcej ich będzie.


Dlatego warto korzystać z każdej możliwej formy pomocy i, na przykład, automatyzować zadania lub je zlecać – pracownikom albo specjalistom z zewnątrz. Współpraca z profesjonalistami to gwarancja skutecznych działań, które przyniosą Twojej firmie wymierne korzyści.


Jakie? O tym można by napisać książkę, ale w tym artykule skupimy się na tych najczęściej występujących, ponieważ ich lista jest całkiem imponująca.


Jak wybrać agencję marketingową?


Niezależnie od tego, czy jesteś małą firmą, która dopiero rozpoczyna swoją działalność, czy dużym przedsiębiorstwem z doświadczeniem na rynku, z pewnością potrzebujesz profesjonalnej agencji marketingowej. Dlaczego? Przekonasz się o tym po przeczytaniu artykułu, jednak zanim przejdziemy do listy argumentów, najpierw kilka słów o tym, jak wybrać najlepszą dla siebie agencję marketingową.


Wybór agencji marketingowej to bardzo ważna decyzja, której nie można podjąć pochopnie. Pamiętaj, że to właśnie ona będzie odpowiedzialna za promocję Twojej marki i jeśli coś pójdzie nie tak, to na pewno ich praca będzie miała duży wpływ na Twój biznes. Dlatego tak ważne jest, aby dokładnie przeanalizować kilka aspektów zanim zdecydujesz się na współpracę.


Po pierwsze, zwróć uwagę na portfolio agencji marketingowej. Sprawdź ich dotychczasowe prace i dowiedz się, jakie efekty udało im się osiągnąć. To jest bardzo ważne, ponieważ portfolio może dać Ci wyobrażenie o tym, czego się spodziewać po tej współpracy.


Po drugie, upewnij się, że agencja marketingowa, którą chcesz zatrudnić, ma doświadczenie w Twojej branży. Jest to bardzo ważne, ponieważ dzięki temu będzie miała ona lepsze rozeznanie w sytuacji i potrzebach Twojej firmy oraz specyfice danego rynku.


I wreszcie po trzecie, sprawdź cenę. Wielu przedsiębiorców kieruje się niską ceną, jednak nie jest to najlepszy wyznacznik. Niska cena może (ale nie musi) oznaczać niższą jakość lub mniejszą liczbę usług. I odwrotnie, wysoka cena może (ale nie musi) oznaczać lepszą obsługę klienta i większe doświadczenie na rynku. Porównaj cenę z opiniami, portfolio i innymi czynnikami, które pomogą Ci zdecydować, czy dana agencja jest jej warta.


Współpraca z agencją marketingową daje lepszy dostęp do świata marketingu


Jeżeli prowadzisz firmę w konkretnej branży to prawdopodobnie znasz ją na wylot. Orientujesz się w najnowszych trendach, wszelkich niuansach i potrafisz profesjonalnie wykonać swoje zadanie. Podobnie wygląda to w przypadku agencji marketingowej.


Być może słyszałeś od znajomego, że pozyskuje on przyszłych klientów za pomocą Facebooka, więc kopiujesz te działania, ale w Twoim przypadku nie dają one żadnych rezultatów. Agencja marketingowa, opierając się na swojej wiedzy i doświadczeniu, będzie w stanie przeanalizować sytuację i odpowiednio na nią zareagować. Nie zawsze to, co działa w jednym przypadku, sprawdzi się też w innym, ale by móc to odkryć, potrzeba odpowiedniej wiedzy, którą takie agencje mają.


Ponadto, pracownicy agencji mają zazwyczaj swoje branże, w których się specjalizują (np. content marketing lub obsługa mediów społecznościowych), a to oznacza, że są w stanie lepiej dostosować strategię do potrzeb Twojej firmy. Wiedzą też, jakie narzędzia będą najskuteczniejsze oraz jak je wykorzystać, aby osiągnąć zamierzone cele. Często będą to rozwiązania, o któryś mógłbyś nie usłyszeć w innej sytuacji, a to sprawia, że możesz skorzystać ze znacznie szerszego zakresu marketingu niż w przypadku samodzielnych działań.


Jedna agencja marketingowa zamiast wielu osobnych specjalistów


Ten punkt łączy się z wcześniejszym, czyli dostępem do szerszego zakresu usług, ale współpraca z jedną agencją marketingową to również oszczędność czasu i pieniędzy. Dzięki temu, że masz jeden punkt kontaktu, możesz się skupić na prowadzeniu swojego biznesu, a nie na szukaniu odpowiednich specjalistów.


Ponadto, agencja marketingowa może zaoferować ci elastyczne pakiety usług, dopasowane do Twoich potrzeb i budżetu. Możesz więc zadbać o konsekwentną publikację w mediach społecznościowych, e-mail marketing i pozycjonowanie strony internetowej bez zlecania tego trzem różnym freelancerom. Co nie mniej istotne, agencje marketingowe często oferują atrakcyjne rabaty dla firm, które korzystają z kilku ich usług, więc nie tylko oszczędzisz czas, ale również pieniądze.


Profesjonalne działania marketingowe na wielu kanałach


Agencje marketingowe mają spore doświadczenie w świadczeniu różnorodnych usług z zakresu promocji firmy. Oferują one profesjonalne działania marketingowe na wielu kanałach, a także pomoc w tworzeniu i utrzymaniu wartościowych relacji z klientami. Zajmują się również analizami rynku oraz opracowywaniem strategii marketingowych.


Jak widać, są to działania, które wzajemnie się uzupełniają i napędzają, dzięki czemu końcowe efekty są znacznie lepsze. I tak content marketing może iść w parze z publikacją postów w mediach społecznościowych (np. artykuł blogowy rozwijający informacje z infografik opublikowanych w social mediach), a tworzenie tekstów na stronę internetową będzie jednym z działań SEO.


Takie działania pozwalają na dotarcie do potencjalnych klientów wielokanałowo i na różnych etapach ich drogi do zakupu. Warto więc je łączyć, aby mieć pewność, że Twoja marka będzie widoczna w sieci i że przekonasz potencjalnych klientów do wyboru Twoich produktów lub usług. A profesjonalna agencja marketingowa dokona tego szybciej, efektywniej i skuteczniej, niż mógłbyś to zrobić samodzielnie.


Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi do działań reklamowych


Rozwijając swoją firmę, na pewno korzystasz z narzędzi, które ułatwiają Ci codzienną pracę. Nie inaczej działają agencje marketingowe, które korzystają z programów dedykowanych ich branży. Jakie korzyści niesie ze sobą wykorzystanie najnowocześniejszych narzędzi do działań reklamowych? Całkiem spore.


Przede wszystkim umożliwiają one lepsze zarządzanie projektami, a także efektywniejsze wykonywanie obowiązków. Dzięki temu agencje mogą się skupić na tym, co naprawdę jest ważne – czyli na dobrej jakości swoich działań.


Nowoczesne narzędzia marketingowe umożliwiają także lepsze monitorowanie i analizowanie danych. Dzięki temu agencje mają pełniejszy obraz tego, jak funkcjonują ich kampanie i czy przynoszą oczekiwane rezultaty. To bardzo ważne, ponieważ pozwala na modyfikowanie strategii i dostosowywanie jej do aktualnych potrzeb.


W zasadzie w przypadku każdej usługi w szeroko rozumianym marketingu internetowym można wspomóc się odpowiednim narzędziem. Co ważne, te narzędzia działają na Twoją korzyść, mimo że ich nie wykupiłeś osobiście. Jest to więc dla Ciebie znacząca oszczędność finansowa.


Obiektywne spojrzenie na działania promocyjne


Większość przedsiębiorców czerpie inspiracje na promocję firmy od swoich konkurentów. Jednak to nie jest do końca właściwe podejście, ponieważ takie działania są przewidywalne i odbiją się na wizerunku danej marki.


Agencja marketingowa ma zupełnie inny punkt widzenia – jest obiektywnym partnerem, który analizuje Twoją branżę, rynek oraz oczekiwania klientów. Dzięki temu może przygotować kompleksowy plan promocyjny, który będzie odpowiadał na potrzeby Twojego biznesu. Takie podejście pozwala na stworzenie unikalnego wizerunku i zwiększa szansę na sukces.


Co więcej, oryginalniejsze podejście do marketingu (np. tworzenie dedykowanych grafik do social mediów, przygotowanie video reklamowego) pozwala budować świadomość marki, czyli to, jak jest postrzegana przez odbiorców. Aby jednak zbudować spójny wizerunek, trzeba umiejętnie łączyć różne z działań marketingowych.


Z jakich usług agencji marketingowej korzystać?


Agencje marketingowe oferują wiele różnych usług, które mogą ułatwić Twojej marce osiągnięcie wymarzonego sukcesu. Mogą wspomóc Cię w różnych działaniach na stronach internetowych, w pozyskiwaniu nowych klientów za pomocą reklamy w social mediach czy przygotować identyfikację wizualną nowego produktu.


Czym kierować się przy wyborze odpowiednich usług? Najprostsza odpowiedź brzmi: swoimi indywidualnymi potrzebami.


Z jednej strony możesz doskonale wiedzieć, na jakich usługach Ci zależy i to właśnie je zlecić wybranej agencji. Jest jednak jeszcze jedno rozwiązanie, czyli przedstawienie swoich oczekiwań agencji, która na ich podstawie przygotuje najlepiej dopasowany pakiet usług.


Jeżeli jesteś zainteresowany właśnie takim zindywidualizowanym pakietem, skontaktuj się z nami, a przygotujemy go dla Ciebie.

Zobacz produkty

 E-book. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Marketing w branży e-commerce
Oferta specjalna
 49,99 zł  34,99 zł
28,45 zł netto

E-book. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Marketing w branży e-commerce

Marketing jest bardzo ważnym aspektem każdej działalności. Jest on jednak jeszcze ważniejszy w sferze e-commerce, gdzie konkurencja jest duża, a każde kliknięcie ma znaczenie. Dlatego sprzedawcy internetowi muszą włożyć wiele wysiłku w marketing swojego sklepu, aby odnieść sukces. Niniejsza książka Ci w tym pomoże.

Oferta specjalna
 49,99 zł  34,99 zł
28,45 zł netto

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i zyskaj rabat -