strategie-content-marketingowe.png

Strategie content marketingowe, które przynoszą najlepsze wyniki

Tworzenie treści stało się nieodłącznym elementem dzisiejszej strategii marketingowej każdej firmy – i to bez względu na jej wielkość oraz branżę, w której działa. Content jako narzędzie do przyciągania potencjalnych klientów i budowania z nimi relacji może okazać się bardzo skuteczny w długiej perspektywie.


Aby jednak w pełni wykorzystać potencjał marketingu treści, potrzebna jest dobrze przemyślana strategia, która uwzględnia trendy i narzędzia, takie jak media społecznościowe, a przy tym pozostawia przestrzeń na nieszablonowe działania.


W tym artykule przyjrzymy się różnych strategiom content marketingowym, które przynoszą najlepsze wyniki. Jakie elementy powinny być uwzględnione w takiej strategii? Na co zwrócić szczególną uwagę? Czytaj dalej, aby poznać odpowiedzi na te pytania.


Co to jest content marketing?


Content marketing to działania oparte na tworzeniu wartościowej i atrakcyjnej treści dla swojej grupy docelowej. Co istotne, treści te mogą przybierać różne formy, takie jak artykuły na blog firmowy lub sponsorowane, posty w mediach społecznościowych, wideo, audio czy infografiki. Możliwości jest mnóstwo i warto sięgać po różne treści, aby trafiać do większej liczby odbiorców z różnych kanałów.


Kluczowym elementem content marketingu jest dopasowanie treści do potrzeb i oczekiwań odbiorcy oraz uwzględnienie słów kluczowych, które pomogą w dystrybucji i pozycjonowaniu treści w wyszukiwarce internetowej. Warto przy tym pamiętać, że potencjalnego klienta nie interesuje sprzedaż sama w sobie, a content marketing powinien skupiać się na dostarczaniu wartościowych treści i (ewentualnym) przemycaniu w nich reklamy produktu, usługi lub marki.


Ważnym elementem strategii jest także dystrybucja treści na różnych platformach, takich jak media społecznościowe, YouTube, Spotify czy strona internetowa, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów.


Elementy strategii content marketingowej


Aby opracować strategię content marketingową należy wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii. W końcu proces tworzenia treści to jedno, ale dochodzą jeszcze takie aspekty, jak analiza konkurencji, budowanie relacji z odbiorcami, a także mierzenie skuteczności działań marketingowych.


Aby więc wykorzystać pełen potencjał content marketingu, musisz zadbać o:


  • Wybór odpowiedniego typu treści: w zależności od grupy docelowej i Twoich celów biznesowych należy wybrać odpowiedni rodzaj treści, np. artykuły sponsorowane, wideo, infografiki, podcasty, czy ebooki.
  • Określenie celów biznesowych: content marketing powinien być zintegrowany z Twoimi celami biznesowymi, zarówno krótko-, jak i długoterminowymi, dlatego ważne jest ustalenie, jakie cele chcesz osiągnąć poprzez tę strategię (np. zwiększenie sprzedaży, pozyskanie nowych klientów, budowanie świadomości marki).
  • Precyzyjne określenie grupy docelowej: content marketing powinien być skierowany do określonej grupy docelowej, dlatego należy jasno określić, kto jest odbiorcą treści, jakie są jego potrzeby i oczekiwania i jakie tematy będą interesujące z jego punktu widzenia.
  • Cierpliwość i czas: content marketing wymaga czasu i cierpliwości, ponieważ wyniki nie pojawiają się od razu, ale stają się zauważalne w dłuższej perspektywie. Co jednak ważne, charakteryzują się one dużą trwałością, ponieważ tak pozyskani odbiorcy są zazwyczaj wierniejsi danej marce.
  • Wykorzystanie narzędzi analitycznych: aby mieć pewność, że content marketing przynosi efekty, należy stosować narzędzia analityczne, które pozwalają na śledzenie wyników i ocenę efektywności działań.


Skuteczna strategia content marketingowa to drogowskaz, którym należy się kierować w trakcie tworzenia treści i dystrybucji, jednak warto zostawić sobie przestrzeń na nowe metody. Content marketing nieustannie się rozwija, więc strategia nie może być sztywna. Wprost przeciwnie – elastyczność to klucz do sukcesu w każdej branży.


Przykłady najskuteczniejszych działań content marketingowych


Content marketing to bardzo szerokie pojęcie, pod którym kryją się różne rodzaje treści. Oto kilka przykładów najskuteczniejszych działań content marketingowych:


  • Podcasty: popularne audycje w formie audio, które pozwalają na prowadzenie rozmów lub prezentowanie wiedzy w ciekawy sposób.
  • Wideo: filmy wideo, które są przyjemne w odbiorze i pozwalają na przekazanie treści w sposób przystępny i atrakcyjny.
  • E-booki: dłuższe publikacje, które pozwalają na pogłębienie wiedzy i zaprezentowanie ekspertyzy w danej dziedzinie.
  • Kursy i webinary: edukacyjne programy, szkolenia lub spotkania na żywo w formie online, które pozwalają na przekazanie wiedzy w interaktywny sposób.
  • Artykuły blogowe: publikacje w formie tekstowej, które pozwalają na dostarczenie wartościowej wiedzy i pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.


Wybór odpowiedniego typu treści zależy od celów biznesowych i grupy odbiorców, przy czym warto korzystać z kilku opcji, bo różni ludzie preferują różne rodzaje treści. I tak, dla jednych korzystanie z mediów społecznościowych pozwala na szybkie zapoznanie się z nowościami danej marki, z kolei poziom zaangażowania innych wzrasta, gdy otrzymują stymulujące nagrania w formie wideo.


Odpowiednia strategia content marketingowa powinna uwzględniać kilka typów treści, a ich dystrybucja musi być dopasowana do potrzeb odbiorców.


Content marketing w formie audio i wideo


Od kilku lat możemy obserwować znaczący wzrost zainteresowania treściami audio i wideo. Nic dziwnego, ponieważ taki content zwiększa zaangażowanie użytkowników i Twoich docelowych klientów, a jednocześnie jest łatwy i przyjemny w odbiorze.


W ciągu ostatnich lat produkcja treści audio i wideo stała się znacznie bardziej dostępna, a technologia cyfrowa umożliwia przechowywanie, edytowanie oraz dystrybucję takich materiałów niemal natychmiast. Co więcej, ten typ treści i jego potencjał będzie nieustannie wzrastał, więc warto postawić przynajmniej na krótkie formy na swojej stronie, w social mediach czy popularnych platformach.


Wizualny content marketing lub treści w formie audio pozwalają budować świadomość marki, przyciągają nowych odbiorców i zwiększają ich zaufanie do Twoich produktów lub usług. Co więcej, tego rodzaju content można wykorzystać także w innych kanałach i, na przykład, umieścić na swoim blogu internetowym transkrypcję z filmu w formie artykułu.


Artykuły blogowe i e-booki


Wbrew pozorom tradycyjny marketing treści, który opiera się na słowie pisanym, nadal cieszy się sporym uznaniem wśród odbiorców. Oczywiście, tego typu działania content marketingowe mają także inne znaczenie, które powoli wysuwa się na pierwsze miejsce, czyli poprawę widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.


Tworzenie contentu na firmowego bloga ma na celu zwiększenie ruchu na stronie internetowej, zwiększenia wiedzy na temat marki, budowania relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami oraz pozyskiwania nowych. Artykuły powinny być bogate w słowa kluczowe, a jednocześnie przyjemne w odbiorze, ponieważ tylko wtedy w pełni spełnią swoje zadanie.


Co z e-bookami? E-booki to doskonały przykład content marketingu nastawionego na budowanie pozycji eksperckiej na rynku. Możesz zdecydować się na jedną z dwóch form:


  • darmowy e-book w formie podziękowania za podjęcie jakiejś akcji (np. zapisanie się do newslettera),
  • płatny e-book, w którym dzielisz się branżową wiedzą za pieniądze.


Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać z jednej i drugiej formy content marketingu.


Kursy i webinary, czyli elementy eksperckiej strategii content marketingowej


Tworzeniem treści i content marketingiem zajmują się prawie wszyscy, ponieważ lista zalet tego typu działań jest naprawdę długa, a o kilku z nich wspomnieliśmy już wyżej. Możesz pójść jednak o krok dalej i umieścić w swojej ofercie kursy online.


Współcześnie wielu ludzi chętnie pozyskuje wiedzę przez internet, więc jeśli posiadasz wartościowe informacje, warto je się nimi podzielić. Co jednak ważne, taki e-kurs musi uwzględniać potrzeby klientów, dlatego starannie wybierz grupę docelową. Zaniedbania w tym zakresie mogą nie tylko skutkować utratą pieniędzy zainwestowanych w stworzenie kursu, ale również – a może przede wszystkim – utratą zaufania wśród swoich odbiorców. A to bardzo trudno odbudować.


Inną dobrą praktyką jest tworzenie wydarzeń na żywo, tak zwanych webinarów. Webinar to dłuższa prezentacja, która może być przeprowadzona na żywo lub za pośrednictwem platform internetowych. Takie spotaknie można wykorzystać do szerokiego zakresu celów: od edukacyjnych i informacyjnych po marketingowe i sprzedażowe. Ponadto, osoba prowadząca webinar ma okazję bezpośredniej interakcji ze swoją publicznością i jest w stanie szybko odpowiedzieć na pytania dotyczące tematów poruszanych podczas prezentacji.


Najlepsza strategię content marketingowa dla Twojej firmy


Jakie działania marketingowe będą najlepsze dla Ciebie? Możliwości jest mnóstwo, dlatego warto sięgnąć po kilka z nich. Z pewnością dobrym rozwiązaniem jest nadal prowadzenie firmowego bloga, który przyczynia się do lepszego wypozycjonowania strony internetowej.


Social media to również "MUST HAVE" i warto zaznaczyć swoją obecność na przynajmniej 2-3 platformach, przy czym silnie rozwijać chociaż jedną z nich – tę, którą najchętniej odwiedza Twoja grupa docelowa.


Co z innymi formami? Im również warto dać szansę i eksplorować nowe obszary, pamiętając jednocześnie o analizie danych. To właśnie cyfry pokażą Ci, w którym kierunku podążać.

Zobacz produkty

 E-book Kurs Canva
Oferta specjalna
 39,99 zł  27,99 zł
22,76 zł netto

E-book Kurs Canva

Canva to jedno z najbardziej zaawansowanych darmowych narzędzi do projektowania grafik na potrzeby m.in. mediów społecznościowych. Jest to świetne rozwiązanie zarówno dla osób początkujących, które dopiero uczą się projektowania graficznego, jak i dla profesjonalistów.

Oferta specjalna
 39,99 zł  27,99 zł
22,76 zł netto
 E-book. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Marketing w branży e-commerce
Oferta specjalna
 49,99 zł  34,99 zł
28,45 zł netto

E-book. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Marketing w branży e-commerce

Marketing jest bardzo ważnym aspektem każdej działalności. Jest on jednak jeszcze ważniejszy w sferze e-commerce, gdzie konkurencja jest duża, a każde kliknięcie ma znaczenie. Dlatego sprzedawcy internetowi muszą włożyć wiele wysiłku w marketing swojego sklepu, aby odnieść sukces. Niniejsza książka Ci w tym pomoże.

Oferta specjalna
 49,99 zł  34,99 zł
28,45 zł netto

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i zyskaj rabat -