11.png

Jak wykorzystać Canvę w marketingu internetowym?

Tworzenie treści wizualnych to świetny sposób na wyróżnienie się w dzisiejszym zatłoczonym cyfrowym krajobrazie, a Canva to doskonałe darmowe narzędzie, które pozwoli Ci tworzyć grafiki na potrzeby mediów społecznościowych, artykułów blogowych oraz innych materiałów reklamowych.


Jak jednak wykorzystać Canvę w marketingu internetowym? Być może zadajesz sobie teraz takie pytanie. Tworzenie obrazów, szablonów i projektów online może być czasochłonne i przytłaczające – zwłaszcza gdy dopiero uczysz się projektowania graficznego albo nigdy wcześniej nie miałeś styczności z tego typu narzędziami.


W tym wpisie skupimy się na marketingowym aspekcie wykorzystania Canvy, a jeśli chcesz poznać podstawy jej obsługi, to zachęcamy Cię do zakupu naszego e-booka "Kurs Canva", który nauczy Cię najważniejszych funkcji programu i pokaże, jak wykorzystać je w praktyce.


Czym jest Canva?


Canva to narzędzie do projektowania graficznego, które pozwala użytkownikom tworzyć obrazy, banery, a nawet bardziej zaawansowane projekty spełniające ich potrzeby. Jest to łatwy w użyciu program, który posiada wiele cech tradycyjnych programów do projektowania, ale udostępnionych w przyjaznym dla użytkownika interfejsie. Jest on idealny dla każdego, kto chce szybko i sprawnie tworzyć treści wizualne.


Co ciekawe, intuicyjny interfejs i ogromna liczba rozwiązań sprawia, że z Canvy może korzystać dosłownie każdy. Nawet jeśli nie jesteś zbyt twórczą osobą, to możesz z łatwością stworzyć własny projekt na podstawie udostępnianych tam materiałów.


Canva oferuje wiele gotowych szablonów, które można dostosować do indywidualnych wymagań, ale jednocześnie umożliwia tworzenie własnych projektów od "A" do "Z". Możesz korzystać z darmowych opcji, które są dobrze rozwinięte i zaawansowane lub skorzystać z płatnej wersji (warto sprawdzić darmowy okres próbny, aby samodzielnie ocenić dodatkowe funkcje).


Oprócz strony internetowej, Canva posiada również aplikację mobilną, co pozwala Ci na jej użytkowanie zarówno z poziomu komputera, jak i smartfona.


Jeśli jesteś osobą, która regularnie potrzebuje nowych materiałów wizualnych, np. do celów marketingowych lub wpisów na blogu, Canva może pomóc Ci skrócić czas potrzebny na ich przygotowanie. Dzięki temu Twoje social media nabiorą bardziej spersonalizowanego wyglądu, artykuły blogowe zyskają obrazy idealnie dopasowane do treści, a newsletter zostanie wzbogacony o zdjęcia, które podkreślą jego wydźwięk.


Dlaczego warto używać Canvy w marketingu internetowym?


Tworzenie wysokiej jakości zdjęć i grafik jest podstawą każdej strategii marketingu cyfrowego. Niezależnie od tego, czy tworzysz obrazy do umieszczenia we wpisach na blogu, reklamach czy innych treściach, pomagają one zilustrować przekaz i przekonać potencjalnych klientów do podjęcia działań. Co więcej, niejednokrotnie to właśnie one przykuwają wzrok odbiorcy i zwracają uwagę użytkownika, dzięki czemu wzrasta szansa, że zainteresuje się on Twoją ofertą.


Marketing dla małych firm może być trudny, zwłaszcza gdy nie masz do dyspozycji zespołu specjalistów, którzy wykonają całą pracę za Ciebie. Nie oznacza to jednak, że przy niewielkim budżecie i ograniczonym czasie nie możesz podjąć działań w tym kierunku.


Może Ci się wydawać, że marketing wiąże się z dużymi nakładami finansowymi, ale wcale tak nie musi być. Przy odrobinie kreatywności i użyciu odpowiednich narzędzi można stworzyć kreacje graficzne, które ten marketing wzbogacą.


Canva to narzędzie, które odpowiada na 3 powyższe wyzwania: pozwala na tworzenie grafik w różnych formatach, które możesz wykorzystać do reklamy swojej marki, umożliwia łatwe i bezproblemowe projektowanie w oparciu o gotowe szablony, a w darmowej wersji oferuje mnóstwo możliwości i funkcji, które możesz dostosować do własnych potrzeb.


Canva pozwala znacznie lepiej wykorzystać potencjał marketingu internetowego, ponieważ Twoje strony internetowe, media społecznościowe czy inne materiały reklamowe stają się lepiej dopracowane i odpowiadają przesłaniu Twojej marki.


Ciekawą opcją jest możliwość skorzystania własnych materiałów. W Canvie możesz wgrać swoje logo, własne zdjęcia czy inne kreacje graficzne, z których korzystasz na co dzień, i używać ich do tworzenia grafiki. Pozwala to m.in. zadbać o spójność przekazu, a ten jest niezwykle ważny w świecie marketingu internetowego.


Jak używać Canvy do blogowania?


Rozwijanie bloga wymaga czegoś więcej niż tylko pisania artykułów. Aby przyciągnąć uwagę potencjalnych czytelników i zwiększyć ruch na swoim blogu, a tym samym na stronie internetowej, musisz tworzyć obrazy, które uzupełnią Twoje wpisy.


Korzystanie z Canvy w tym kontekście oznacza, że możesz tworzyć obrazy dla swojego bloga, które wyglądają profesjonalnie i są dopasowane do omawianego tematu. Co ważne, istotą tworzenia grafik nie jest tylko warstwa wizualna, ponieważ nie bez powodu mówi się, że obraz wart jest tysiąca słów.


Inwestując czas w fajną grafikę, masz możliwość stworzenia spójnego przekazu i zainteresowania odbiorców od pierwszych chwil. Poza tym budujesz także świadomość marki, ponieważ obrazy mocniej zapadają w pamięć.


Grafika do artykułu blogowego nie musi być skomplikowana – wystarczy, aby obrazowała główne przesłanie tekstu i dobrze z nim korespondowała. Pamiętaj jednak, aby była interesująca z punktu widzenia potencjalnego odbiorcy.


Dotychczas korzystałeś ze zdjęć stockowych? Sprawdź w nowych artykułach, jak wpłynie na odbiór tekstu, dodanie do niego dedykowanych zdjęć.


Jak używać Canvy do email marketingu?


Email marketing to niezawodny sposób na nawiązanie kontaktu z klientami, zwiększenie ich lojalności i zachęcenie do ponownych zakupów. Ale jak możesz wyróżnić się wśród innych marketerów? Postaw na spersonalizowane grafiki.


Zastanów się, jak często otrzymujesz newsletter z dedykowaną grafiką? Z pewnością szybko zauważysz, że nie każdy marketer po nie sięga, a to błąd. Mailing wzbogacony o zdjęcie ma szansę bardziej zainteresować odbiorcę.


Canva ułatwia dodanie do kampanii email marketingowych interesujących projektów. Mając do wyboru tysiące zdjęć, ilustracji, gotowych szablonów i układów, z pewnością znajdziesz coś idealnie pasującego do osobowości i celów Twojej marki. Możesz też tworzyć własne projekty, korzystając z edytora i reedytować je według potrzeb.


Marketing internetowy to nie tylko rodzaj wykorzystywanych kanałów promocyjnych, ale również sposób ich używania. Aby zaistnieć w tym świecie, musisz wyróżnić się na tle konkurencji, a metoda prezentacji oferty może wiele zmienić. Dlatego też przetestuj dodawanie grafik do swoich newsletterów i sprawdź, jakie są reakcje odbiorców.


Jak używać Canvy w mediach społecznościowych?


Media społecznościowe stały się miejscem, w którym ludzie wyrażają swoje poglądy, dzielą się tym, co lubią, i rozmawiają o markach, którym ufają. Ponieważ tak wielu użytkowników spędza czas na tych platformach każdego dnia, firmy zaczęły wykorzystywać je do reklamowania swoich produktów lub usług. Tworzenie grafik w mediach społecznościowych to doskonały sposób na zwiększenie liczby followersów poprzez nadanie postowi interesującej formy wizualnej.


Jednak tworzenie grafiki od zera do każdego postu może być praco- i czasochłonne. Aby ułatwić sobie pracę, możesz skorzystać z Canvy i jej gotowych rozwiązań. Co ważne, masz możliwość tworzenia folderów w programie, dzięki czemu łatwiej pogrupujesz grafiki, np. według platform, na których mają być opublikowane.


Dlaczego jest to pomocne? Ponieważ wszystkie platformy social media różnią się od siebie (m.in. wielkością grafik). Jeżeli chcesz powielać własny projekt w kilku miejscach (np. grafika zdobiąca wpis blogowy oraz post na Facebooka i Instagrama), zadbaj o zmianę rozmiaru.


Pamiętaj, że w mediach społecznościowych publikuje się codziennie setki tysięcy zdjęć. Musisz zachęcić odbiorcę, aby to właśnie Twoim publikacjom poświęcił więcej czasu. Możesz to zrobić właśnie za pomocą projektów graficznych, które podkreślą najlepsze cechy Twojej marki. Co więcej, konsekwencja w tym zakresie przynosi długofalowe, pozytywne skutki, ponieważ każdy kolejny projekt wzmacnia świadomość odbiorców. A to jest najważniejsze.


Canva w marketingu internetowym – podsumowanie


Canva to wielofunkcyjne narzędzie, które jest łatwe w obsłudze i dostępne dla każdego. Jej wykorzystanie w marketingu internetowym pozwoli Ci nadać swoim kampaniom reklamowym, ale również działaniom organicznym, bardziej spersonalizowanego wydźwięku. Dzięki temu przekaz staje się godny zaufania, a marka wzmacnia swoją pozycję na rynku.


Aby skorzystać z tej usługi, nie potrzebujesz kupować płatnej wersji, ponieważ darmowe opcje umożliwiają Ci tworzenie na tyle zaawansowanych projektów, że Twój marketing tylko na tym zyska.


W powyższym wpisie wspomnieliśmy o najbardziej podstawowych sposobach wykorzystania Canvy, ale możliwości jest znacznie więcej. Zachęcamy do ich testowania i odkrywania całego potencjału programu.

Zobacz produkty

 E-book Kurs Canva
Oferta specjalna
 39,99 zł  27,99 zł
22,76 zł netto

E-book Kurs Canva

Canva to jedno z najbardziej zaawansowanych darmowych narzędzi do projektowania grafik na potrzeby m.in. mediów społecznościowych. Jest to świetne rozwiązanie zarówno dla osób początkujących, które dopiero uczą się projektowania graficznego, jak i dla profesjonalistów.

Oferta specjalna
 39,99 zł  27,99 zł
22,76 zł netto

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i zyskaj rabat -