blog-mr-1.png

Jak tworzyć skuteczne Landing Pages?

Współczesny marketing internetowy dysponuje wieloma narzędziami, które pomagają w dotarciu do potencjalnych klientów, a landing page jest jednym z nich. Strony docelowe, zwane inaczej stronami lądowania, służą do tworzenia spójnych i skutecznych komunikatów reklamowych dla określonej grupy odbiorców.

Aby jednak landing page był skuteczny, musi zostać odpowiednio przygotowany i zaprojektowany. Ważny jest zarówno wygląd strony docelowej, jak i call to action, copywriting, temat oferty i jego przedstawienie czy też wybór odpowiednich zdjęć. Do tego dochodzą jeszcze inne elementy, takie jak pozycjonowanie strony i optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych.


W tym artykule podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, aby stworzyć skuteczny landing page. Nasz krótki poradnik pomoże Ci zaprojektować dowolną stronę docelową pod konkretną akcję.


Jaki cel ma stworzenie strony docelowej?


Pierwszym krokiem jest zdefiniowanie celu strony docelowej. Czy ma ona gromadzić informacje, pozyskiwać leady a może wpływać na decyzję o zakupie? Określenie tego celu pomoże Ci ustalić budżet i czas potrzebny do stworzenia strony oraz skoncentrować się na elementach, które są najistotniejsze dla jej sukcesu.


W tworzeniu landing page nie chodzi tylko o odhaczenie wszystkich elementów i zadbanie o techniczne aspekty, ale również o dobry research. Bez tego niemożliwe będzie stworzenie strony, która przyciągnie uwagę odbiorców i zachęci ich do działania. Dlatego tak ważne jest jasne określenie celu oraz poznanie swoich potencjalnych klientów i ich potrzeb oraz możliwości.


Kim jest Twój klient?


Zanim przejdziemy do bardziej technicznych aspektów, musimy się na chwilę zatrzymać i zastanowić, do kogo kierujemy stronę docelową. Każdy odbiorca może być potencjalnym klientem, ale to "ruch ciepły" podnosi współczynnik konwersji.


Co oznacza "ruch ciepły"? To wszystkie osoby, które miały już do czynienia z Twoją firmą wcześniej. Mogło to być odebranie wiadomości e-mail, odwiedzenie strony internetowej lub nawet kupienie produktu. Ruch ciepły oznacza większy potencjał sprzedażowy i możliwość dotarcia do osób bezpośrednio zainteresowanych Twoimi usługami lub produktami.


Kampania skierowana do nich, da lepsze rezultaty niż kontakt z osobami, które nie znają marki.


O tym, jak określać grupę docelową, pisaliśmy w innym artykule na naszym blogu, dlatego zachęcamy do zapoznania się z tematem.


Tutaj krótko przypomnimy, że dobrze jest określić wiek, płeć, umiejętności i zainteresowania grupy docelowej. Dzięki temu łatwiej będzie dotrzeć do odpowiednich osób za pomocą treści adekwatnych dla ich potrzeb. Co więcej, dobre nakreślenie sylwetki potencjalnego klienta, ułatwi także targetowanie go podczas kampanii reklamowej, więc jest to bardzo ważne zadanie.


W ten sposób będziesz miał pewność, że na landing page Twojej oferty trafia użytkownik, który jest nią najbardziej zainteresowany, a to pomaga w optymalizacji konwersji.


Jak powinien wyglądać landing page?


Nie bez powodu pierwszymi punktami było określenie celu landing page'a i dokładny research grupy docelowej, ponieważ determinuje to kolejne kroki. W zależności od tego, kto jest potencjalnym klientem, należy zastosować trochę inną strategię marketingową.


  • B2C – prostsza strona, stonowane kolory, więcej elementów uwiarygadniających, testymoniale, recenzje.


  • B2B – więcej informacji i pól, intensywniejsze kolory, wyrazistsze przedstawienie funkcji i cech produktu.


Niezależnie od tego, do kogo kierujesz przekaz, landing page musi być dobrze połączony z reklamą. Co to oznacza w praktyce? Unikaj rozdźwięku pomiędzy reklamą i stroną lądowania, czyli upewnij się, że zarówno treści strony, jak i kolory są ze sobą spójne. W ten sposób odbiorca nie straci impulsu, który popchnął go w kierunku przejścia do landing page'a.


Na stronie docelowej może się znaleźć wiele elementów, jednak nie wszystkie są tam potrzebne. Zbyt duże nagromadzenie treści, odnośników czy zdjęć sprawia, że strona prezentuje się chaotycznie, a to utrudnia podjęcie decyzji przez klienta.


Zobacz niżej, co na pewno musi zawierać dobry landing page!


Zadbaj o dobry copywriting na stronie docelowej


Celem landing page'a jest sprzedaż lub zachęcenie potencjalnych klientów do konkretnej akcji, dlatego ważne jest ubranie strony docelowej w odpowiednie słowa kluczowe. Treść musi być dopasowana do oferty, ale jest kilka elementów strony, o które trzeba koniecznie zadbać.


1. Nagłówek z przyciągającym uwagę tytułem


Nagłówek powinien wyraźnie zachęcać do zapoznania się z treścią, a dobrze wyeksponowany, przykuje wzrok odwiedzających. Świetnie sprawdzają się hasła, takie jak:


  • Czy wiesz...?
  • Sprawdź, jak...
  • Zdobądź..., dzięki którym...


Nagłówek musi być krótki i treściwy, a jednocześnie kuszący z punktu widzenia czytającego.


2.Przycisk z call to action


Zaraz pod nagłówkiem warto umieścić pierwszy przycisk z wezwaniem do działania. Zamiast klasycznego "kliknij tutaj", lepiej postawić na delikatnie bardziej rozbudowaną wersję (np. kliknij tutaj, aby...).


3. Wprowadzenie


Strona docelowa jest nastawiona na sprzedaż lub inne, konkretne akcje, ale warto poświęcić akapit na krótkie wprowadzenie. Niech będzie to opis w kilku zdaniach, w którym odwiedzający mogą się dowiedzieć czegoś więcej o Twojej firmie lub produkcie. Bez frazesów typu "młody i dynamiczny zespół" czy "szybko rozwijająca się firma", bo czytelnicy są bardzo wyczuleni na tego typu zagrania. Zamiast tego pokaż, jaką drogę przeszedłeś i jak możesz teraz wspomóc swoich odbiorców.


4. Lista korzyści


Takie krótkie nakreślenie tematu jest doskonałym wstępem do kolejnej sekcji, czyli stworzenia listy korzyści. Wykorzystuj wypunktowania i prosty design, aby na pierwszy plan wysunęły się zalety. W tym miejscu na stronie pokaż, co masz do zaoferowania i co – przede wszystkim – zyska Twój klient, korzystając z danego produktu lub usługi.


5. Zdjęcie i opis autora


Niezależnie od tego, czy ofertę kierujesz do tych osób, które już Cię znają, czy zupełnie nowych odbiorców, zadbaj o uwiarygodnienie jej swoim zdjęciem i krótkim opisem. Co jednak ważne, przedstaw się językiem korzyści, bo potencjalni klienci nie chcą poznawać Twojej rozbudowanej historii, ale chcą wiedzieć, co możesz im zaoferować. Pod zdjęciem możesz umieścić kolejny przycisk z wezwaniem do wykonania akcji.


6. Dowody społeczne


Ważnym elementem tworzenia landing page jest umieszczenie tak zwanych dowodów społecznych, czyli opinii potwierdzających Twoje kompetencje. Mogą to być recenzje w wyszukiwarce Google, pochlebne opinie w mediach społecznościowych czy prywatne wiadomości od dotychczasowych klientów. Świetnie sprawdzają się tutaj nagrania wideo, które budzą duże zaufanie.


7. Formularz kontaktowy


Wypełnienie formularza kontaktowego to jeden z najważniejszych celów landing page'y. Formularz powinien być maksymalnie uproszczony, aby na etapie dokonania konwersji nic nie rozpraszało czytelnika. Jeśli to możliwe, ogranicz pola do podstawowych danych kontaktowych (imię, adres e-mail), które będziesz mógł wykorzystać w późniejszym e-mail marketingu.


8. Bonusy i dodatki


Co jeszcze można umieścić na stronie docelowej? Różnego rodzaju ograniczniki (np. liczby miejsc na szkoleniu, czasu do końca promocji), co wywrze presję na odbiorcy i zachęci go do szybszego podejmowania akcji.


Innym sprawdzonym rozwiązaniem jest oferowanie darmowej wartości, na przykład e-booka, krótkiego nagrania, wersji demo programu itd. Nawet jeżeli potencjalny klient nie skorzysta z głównej oferty, ale skusi się na darmowy produkt, to zasili on Twoją bazę odbiorców, dzięki czemu będziesz mógł budować z nim relację.


Tworząc landing page, pamiętaj jednocześnie o budowaniu świadomości marki, czyli zadbaj o prezentowanie nazwy firmy, logo czy sloganów. W ten sposób utrwalisz wizerunek w świadomości odbiorcy.


Jak zrobić landing page? Techniczne aspekty


Kilka technicznych aspektów na koniec, bo landing page musi być także odpowiednio zaprojektowany i skonfigurowany.


I tak najlepsza szerokość na urządzeniach stacjonarnych to 750 pikseli, na urządzeniach mobilnych – pełna szerokość. Równocześnie zadbaj o dobrą responsywność strony, aby każdy zainteresowany odbiorca mógł w łatwy sposób zapoznać się z Twoją ofertą.


Bardzo ważne jest również zadbanie o czytelny landing page, czyli wszystkie sekcje powinny być tworzone kolumnowo, co pozytywnie wpływa na wygodę ich czytania, bez względu na typ urządzenia. Taki układ jest bardzo naturalny i ułatwia przewijanie w dół strony w przypadku bardziej rozbudowanych stron docelowych.


Wybierz klasyczną czcionkę (np. Times New Roman), która nie będzie utrudniała czytania i unikaj przesycenia treści niepotrzebnymi wtrętami. Możesz przez to rozwodnić spójność przekazu i zwyczajnie zniechęcić odbiorcę. Co więcej, zbyt rozbudowana treść sprawia, że najważniejsze informacje mogą się zgubić, a ich siła przekazu będzie znacznie mniejsza.


I wreszcie ostatnie elementy, czyli czas ładowania strony i certyfikat SSL. Strony powinny ładować się w miarę szybko i stabilnie. To oznacza, że wszelkie elementy na stronie muszą być zoptymalizowane, aby zminimalizować czas potrzebny do ich załadowania. Z kolei certyfikat SSL to kluczowy element jeśli chodzi o bezpieczeństwo witryny i danych użytkowników. Służy on do szyfrowania połączenia internetowego między serwerem a przeglądarkami odwiedzających.


Podsumowanie: jak zrobić skuteczny landing page?


Aby stworzyć landing page, wystarczy trzymać się kilku podstawowych elementów. Oczywiście, ich jakość i dopasowanie do potrzeb odbiorców sprawia, czy strona docelowa spełni swoje zadanie.


Warto szczególnie zadbać o dwa pierwsze elementy, czyli określenie celu strony oraz nakreślenie sylwetki potencjalnego odbiorcy, ponieważ te ruchy determinują kolejne działania. To od dobrze wykonanego zadania domowego – researchu – zależy powodzenie.


Jeżeli potrzebujesz pomocy w tym zakresie – zarówno w przypadku stworzenia strategii marketingowej, jak i stworzenia stron typu landing page, skontaktuj się z nami! Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu, znajdziemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie.

Zobacz produkty

 Marketing online
1099,00 zł
893,50 zł netto

Marketing online

Siłą naszych szkoleń jest przekazywanie wiedzy opartej na codziennym doświadczeniu. W ramach tego szkolenia oferujemy przegląd możliwości reklamy w kanałach internetowych, wdrożenie do podstawowych strategii marketingowych i podstawową konfigurację kont. Całkowity czas szkolenia to 6h.

1099,00 zł
893,50 zł netto
 Reklama na Facebooku
1099,00 zł
893,50 zł netto

Reklama na Facebooku

Szkolenia pozwalające wykorzystać możliwości reklamy za pośrednictwem Facebooka i skutecznie dotrzeć do klientów. Odkryj z nami tajniki Facebooka. Czas szkolenia - 6h.

1099,00 zł
893,50 zł netto
 Reklama Adwords
1099,00 zł
893,50 zł netto

Reklama Adwords

Postaw na rozwój swojej firmy i poznaj możliwości Google Ads. Dzięki 6 godzinom szkolenia odkryjemy przed Tobą tajniki reklamy przy użyciu tego narzędzia.

1099,00 zł
893,50 zł netto
 Konsultacja online
80,00 zł
65,04 zł netto

Konsultacja online

Konsultacja online, która dzięki indywidualnemu podejściu, ukierunkuje Twoje firmowe działania. Z nami rozwiniesz skrzydła. Podana cena obejmuje godzinę konsultacji online.

80,00 zł
65,04 zł netto
 Opis na stronę www do 5000 znaków
229,99 zł
186,98 zł netto

Opis na stronę www do 5000 znaków

Opis na stronę www do 5000 znaków to gwarancja skutecznej realizacji głównego celu sprzedażowego.

229,99 zł
186,98 zł netto

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i zyskaj rabat -