Jak poprawić pozycję firmy w Internecie?
14 Lipiec 2022
Czy masz wrażenie, że Twoja firma nie zyskuje w Internecie takiej uwagi, na jaką zasługuje? Czy chciałbyś zapewnić swojej firmie większą rozpoznawalność wśród lokalnych klientów? Z tego artykułu dowiesz się, jak to zrobić!
Internet jest dziś dla firm głównym narzędziem docierania do klientów i budowania świadomości marki. Jednak wielu właścicieli małych firm nie wie, w jaki sposób mogą wykorzystać jego potencjał do poprawy widoczności swojej firmy w sieci. Można to zrobić za pośrednictwem Google. I wbrew pozorom nie jest to takie trudne, chociaż wymaga sporego samozaparcia, czasu, a nierzadko także nakładów finansowych.
W dzisiejszym wpisie podpowiadamy, co zrobić, aby poprawić pozycję Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Skupimy się zarówno na bezpłatnych działaniach, jak i tych, które wymagają finansowania, ponieważ z doświadczenia wiemy, że mieszanka obu tych kategorii przynosi najlepsze efekty. Oczywiście, każdy z poniższych podpunktów to temat na osobny artykuł, dlatego zaznaczymy tutaj najważniejsze kwestie. Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się o nich więcej, to zachęcamy do zapoznania się z innymi wpisami na blogu, zaobserwowania naszych kont w mediach społecznościowych lub bezpośredniego kontaktu z naszą agencją.
Co więc robić, aby więcej potencjalnych klientów znajdowało Twoją stronę internetową w sieci? Przeczytaj poniższy artykuł, a już wkrótce się tego dowiesz.
Każda strona internetowa musi zostać ubrana w treści, ale wielu właścicieli poprzestaje na podstawowych opisach i tekstach, zapominając, że content is a king. Jeżeli chcesz, aby Twoja strona generowała ruch organiczny, musisz zadbać o stworzenie wysokiej jakości treści, najlepiej nasyconej odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi.
Frazy ogólne i słowa kluczowe to niejako drogowskazy, z których korzystają użytkownicy, aby znaleźć odpowiedzi na interesujące ich pytania, oraz produkty i usługi, które chcą nabyć. Opisy na Twojej stronie powinny je zawierać, co pomoże osiągnąć lepszą pozycję na liście wyników wyszukiwania w Google. Co ważne, strony internetowe i sklepy online powinny mieć oryginalną teksty, to znaczy nie można dopuścić do przekopiowania treści z innych witryn, gdyż dojdzie do ich duplikacji, co wywoła efekt odwrotny od pożądanego.
Jakich słów używać na swojej stronie internetowej, aby przyciągnąć klientów? Przede wszystkim dopasowanych do Twojej branży. Możesz wspomóc się narzędziami do ustalania słów kluczowych (np. keywoordtool lub Planer Słów Kluczowych od Google), aby określić je z większą dokładnością.
Pamiętaj jednak, że nie wystarczy "wpakować" w tekst sporej liczby słów kluczowych, ponieważ boty indeksujące oceniają także jakość. Zadbaj więc o to, aby treści na stronie tę jakość prezentowały, czyli były wartościowe i użyteczne dla odbiorcy.
Pozycjonowanie stron to najlepsza droga do osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Najlepsza, co nie oznacza najprostsza, ponieważ wymaga zadbania o wiele elementów. O jednym z nich już wspomnieliśmy wyżej – to dobór odpowiednich słów i fraz kluczowych. Możesz je wpleść do opisu firmy, w adres strony internetowej, w opisach kategorii i produktów oraz artykułach blogowych.
Warto również zadbać o zdjęcia i grafiki na stronie. Trzeba zoptymalizować ich rozmiar i znaczniki alt (te powinny zawierać w sobie słowa kluczowe). Dodaj zdjęcia, które dobrze obrazują Twoją branżę lub rodzaj świadczonych usług. Zadbaj również o ich czytelność i dobrą jakość.
Innym aspektem jest poprawa szybkości ładowania strony i jej wszystkich podstron. Czas wczytywania powinien wynosić maksymalnie 3 sekundy – dłuższy może skutkować rezygnacją potencjalnych odbiorców. Usunięcie zbędnych elementów czy optymalizacja rozmiaru zdjęć i grafik pozwoli odciążyć stronę internetową, co pozytywnie wpłynie na jej szybkość. Nie bez znaczenia jest także responsywność strony, czyli dopasowanie jej do różnych urządzeń (np. laptop, smartfon i tablet).
I wreszcie link building, czyli linkowanie – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Pierwsze z nich odnosi się do budowania sieci linków na stronie (np. umieszczenie odnośnika do konkretnego produktu w artykule blogowym), drugie zaś dotyczy podobnego powiązania, ale tworzonego pomiędzy różnymi witrynami (np. odnośnik do Twojej strony w katalogu firm, wizytówce Google, w artykułach sponsorowanych).
Proces pozycjonowania stron i sklepów internetowych to długotrwałe zadanie, jednak bardzo opłacalne, ponieważ zdecydowana większość odbiorców poprzestaje na wynikach z pierwszej strony listy wyszukiwania. Warto więc zadbać o to, aby się w niej znaleźć. Ułatw więc zadanie przyszłym klientom i pokaż się tam, gdzie faktycznie szukają – na pierwszych stronach wyszukiwarki.
Pozycjonowanie, o którym było w powyższym akapicie, odnosi się do ogólnych działań na szeroką skalę. Możesz jednak postawić na lokalne pozycjonowanie Twojej firmy, co jest szczególnie dobrym pomysłem w przypadku biznesów ograniczonych do wybranego obszaru (np. fryzjerstwo, sklepy stacjonarne, regionalne usługi).
W tym celu należy m.in. dodać nazwę miejscowości do wytypowanych wcześniej fraz i słów kluczowych (np. pozycjonowanie stron Andrychów, fryzjer Wadowice), co pozwoli dotrzeć do klientów z Twojej okolicy. Warto również umieścić adres firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania (np. katalogach firm) i stworzyć wizytówkę Google. Jest to świetny sposób rozwoju lokalnego biznesu, nastawionego na stosunkowo niewielki obszar.
Wizytówka Google pozwoli na wyświetlanie Twojej firmy m.in. na mapach Google (ang. Google Maps), dzięki czemu potencjalni klienci z okolic łatwiej znajdą jej informacje kontaktowe i lokalizację. Pamiętaj również, że Twój profil w mapach Google często odpowiada za pierwsze wrażenie, jakie klient będzie miał na temat Twojej firmy, dlatego zadbaj o jak najlepsze przedstawienie wszystkich danych (aktualne zdjęcie, godziny, opis firmy, lokalne numery telefonów itd.). Dbaj również o pozytywne opinie, aby wzbudzać zaufanie pośród potencjalnych klientów.
Media społecznościowe mogą być potężnym narzędziem do zwiększania widoczności marki i tworzenia zaangażowanej społeczności. Nie tylko pomagają one dotrzeć do nowych klientów, ale także stanowią platformę do dzielenia się treściami i angażowania się w relacje z obecnymi odbiorcami.
Korzystając z mediów społecznościowych w celu poprawy widoczności swojej firmy w sieci można wykorzystać ekspozycję, która pochodzi z obecności na tych platformach. Istnieje wiele korzyści z posiadania profilu/wizytówki w mediach społecznościowych, w tym:
Budowanie silnej pozycji firmy w sieci to proces, który zakłada wiele różnych działań. Najlepszą praktyką jest korzystanie z kilku różnych opcji, co pozwoli na szybsze osiągnięcie zakładanych rezultatów. Zadbaj więc o:
Chcesz poznać więcej użytecznych informacji na temat marketingu internetowego i wzmacniania pozycji swojej firmy? Zapisz się do naszego newslettera, a będziesz otrzymywać solidną porcję wiedzy prosto na swojego e-maila.