blog-mr-6.png

ILE KOSZTUJE STRONA INTERNETOWA?

ILE KOSZTUJE STRONA INTERNETOWA?
Strona internetowa pełni rolę wizytówki w sieci i jest ważnym nośnikiem informacji na temat Twojego biznesu. Dzięki niej można pozyskać nowych klientów i utrzymywać kontakt z obecnymi. Warto więc zainwestować w odpowiednią stronę www. Jednak jaka opcja będzie najwłaściwsza dla Ciebie? Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb i możliwości, ponieważ do wyboru jest przynajmniej kilka rozwiązań zróżnicowanych pod względem kosztowym, marketingowym i funkcjonalnym. W zależności od dokonanego wyboru koszty wahają się w granicach od 1000 złotych do nawet kilku tysięcy za postawienie strony. Każda propozycja ma swoje wady i zalety, o czym więcej w poniższym artykule.

DLACZEGO WARTO ZAINWESTOWAĆ W PROFESJONALNĄ STRONĘ INTERNETOWĄ?
Powszechny dostęp do Internetu zapoczątkował nową erę. Swobodna wymiana informacji i opinii oraz łatwe i szybkie wyszukiwanie potrzebnych danych stawia klienta w dogodnej pozycji, z której ma on wręcz nieograniczone możliwości dobierania sobie dostawcy usług lub towarów. Brak informacji o Twoim biznesie w Internecie wręcz uniemożliwia pozyskiwanie klientów z zewnątrz i mocno ogranicza rozwój firmy. Już najprostsza strona www z danymi kontaktowymi i opisem wykonywanych usług znacznie przyczynia się do zwiększenia dochodów.

TREŚĆ STRONY, CZYLI WSZYSTKIE NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Strona stronie nierówna i decydując się na założenie swojej własnej, musisz zastanowić się nad jej treścią. Wbrew pozorom jest to bardzo ważny krok, ponieważ nadmiar lub brak jakichś informacji może zniechęcić potencjalnego klienta do skorzystania z Twojej oferty. I tak np. jeśli prowadzisz warsztat samochodowy albo salon kosmetyczny to potrzebujesz w głównej mierze ogólnego opisu działalności, danych kontaktowych, szczegółowego cennika usług i ewentualnie mapkę dojazdu. Z kolei, jeśli zajmujesz się sprzedażą produktów online, to Twoja strona potrzebuje większej liczby funkcji – newsletter, czat z działem obsługi, płatności internetowe lub formularz kontaktowy. Możliwości są praktycznie nieograniczone, więc warto przemyśleć, które z dostępnych opcji będą maksymalnie użyteczne dla Ciebie.

Bez względu na liczbę dodatkowych funkcjonalności oraz podstron każdą zakładkę trzeba uzupełnić odpowiednią treścią. Możesz osobiście przygotować tekst, który ma się znaleźć na Twojej stronie internetowej albo zlecić to osobom z zewnątrz. W pierwszym przypadku inwestujesz swój czas, a jak wiadomo w biznesie i w życiu „czas to pieniądz”. Z kolei zlecając przygotowanie odpowiednich opisów dostawcom zewnętrznym, musisz liczyć się z kosztami od 50 złotych do 300 złotych za podstronę. Różnica w cenie uzależniona jest od ilości znaków oraz stopnia skomplikowania danego tekstu i branży.

SZATA GRAFICZNA, CZYLI LICZY SIĘ PIERWSZE WRAŻENIE
Nie mniej ważna od treści na stronie jest jej szata graficzna. Spora część ludzi jest wzrokowcami, więc niezwykle istotna jest kwestia właściwego doboru kolorów i grafik na Twoją stronę internetową, bo może ona zostać oceniona przez pryzmat samego wyglądu. Odpowiednie dobranie szaty graficznej to połowa sukcesu, ale znowu – liczba potrzebnych grafik może być różna w zależności od rodzaju Twojej strony i wykonywanych usług. Tło, banery reklamowe, zdjęcia firmy i pracowników, fotografie produktów i ikony na podstronach to tylko niektóre z możliwości. Oczywiście, można też skorzystać z gotowych szablonów dostępnych na marketach internetowych.

Koszt grafik na stronę www różni się w zależności od sposobu ich dostarczenia i ich ilości. Najtańszą opcją jest wykorzystanie gotowego szablonu, gdyż jego cena waha się od 50 złotych do 250 złotych. Znacznie droższe jest wykonanie spójnej szaty graficznej, która będzie zawierała Twoje własne propozycje i zdjęcia. W takim przypadku trzeba liczyć się z wydatkiem od 30 złotych do 100 złotych za godzinę pracy grafika oraz od 80 złotych do 200 złotych za godzinę pracy programisty, który musi zakodować dostarczony mu projekt. Indywidualna szata graficzna jest więc opcją droższą, ale pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.

PANEL ZARZĄDZANIA – CZY WARTO NA NIEGO POSTAWIĆ?
Dostęp do panelu zarządzania pozwala Ci dokonywać samodzielnych zmian na swojej stronie internetowej. Jest to z pewnością wygodne i praktyczne narzędzie, jednak czy zawsze potrzebne? Jeśli planujesz wprowadzać zmiany na stronie raz na rok, czy dwa, to najprawdopodobniej taniej będzie nie wdrażać panelu edycji, a jedynie raz na jakiś czas zlecać zmiany specjaliście. Ponownie wybór należy do Ciebie, ponieważ możesz zainwestować w stronę statyczną bez takiego panelu lub w popularnego „WordPressa” albo w stronę dedykowaną, która będzie całkowicie dopasowana do Twoich indywidualnych potrzeb i wymagań. Każda z tych opcji różni się znacząco możliwościami i funkcjonalnością, a co za tym idzie ceną.

STRONA STATYCZNA, CZYLI CAŁKOWITY BRAK MOŻLIWOŚCI EDYTOWANIA
Najtańszą opcją jest strona statyczna, która nie posiada panelu zarządzania. W tym modelu otrzymujesz gotową stronę, na której nie możesz własnoręcznie wprowadzać żadnych zmian. Każda edycja tekstu, wgranie nowych grafik lub dodanie aktualnych informacji wymaga kontaktu ze specjalistą znającym języki programowania HTML, CSS i JS. Atutem takiej strony jest z pewnością jej niski koszt, gdyż strony stawiane na szablonach można wykonać już od 1200 złotych, z kolei te z indywidualną grafiką od 2200 złotych. Ponadto brak panelu zarządzania znacznie przyspiesza ładowanie się strony, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Dodatkową zaletą jest możliwość uzyskania średnich wyników pozycjonowania, co pozwoli dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów.

WORDPRESS, CZYLI POPULARNE ROZWIĄZANIE DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW
WordPress jest ogólnodostępnym systemem CMS o podstawowych funkcjonalnościach i jako taki może być świetnym wyborem na początek. Zapewnia dostęp do prostego panelu administratora i umożliwia własnoręczne wprowadzanie zmian. Chociaż WordPress jej popularnym rozwiązaniem to wymaga pewnej wiedzy informatycznej, bez której trudno nauczyć się jego obsługi. Poza tym wymaga również częstych aktualizacji oraz cechuje się wysoką awaryjnością. Mimo tego jest to dobra propozycja na początek, kiedy nie dysponujemy jeszcze dużym budżetem na rozwój firmy. Koszt postawienia takiej strony to 2000 złotych wzwyż przy wykorzystaniu dostępnych szablonów i ponad 5000 złotych przy własnych grafikach.

STRONA DEDYKOWANA, CZYLI OPCJA DOSTOSOWANA DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB
Strona dedykowana to najbardziej profesjonalne rozwiązanie ze wszystkich omawianych w tym artykule. Decydując się na nią, masz wręcz nieograniczone możliwości tworzenia nowych funkcjonalności, które wspomogą rozwój Twojego biznesu. Poza tym panel zarządzania jest łatwy i intuicyjny w obsłudze, więc nie potrzeba zaawansowanej wiedzy informatycznej do wprowadzania zmian. Ponadto strona dedykowana nie wymaga aktualizacji, co skutkuje jej bezawaryjnością. Kolejnym atutem tej propozycji są wysokie efekty pozycjonowania, dzięki czemu Twoja firma znajdzie się wyżej w rankingu wyszukiwarki Google. Minusem strony dedykowanej jest na pewno cena, gdyż trzeba się liczyć z wydatkiem rzędu 3000 złotych i więcej za gotowe szablony oraz ponad 6000 złotych przy wykorzystaniu własnych grafik. Do powyższej ceny należy jeszcze doliczyć systematyczny wydatek na utrzymanie serwerów.


Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i zyskaj rabat -