blog-mr-7.png

ILE KOSZTUJE SKLEP INTERNETOWY?

ILE KOSZTUJE SKLEP INTERNETOWY?
Sprzedaż swoich usług i produktów online to szansa ogromnego rozwoju dla każdego biznesu. Jednakże przed podjęciem decyzji o założeniu sklepu internetowego warto przeanalizować wszystkie za i przeciw dostępnych na rynku możliwości. Na przedsiębiorców czeka przynajmniej kilka opcji – od najprostszych rozwiązań typu SaaS (Shoper), którego ceny zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie, przez średniozaawansowane propozycje na platformie Open Source, aż po najdroższe (ceny od 10.000 złotych wzwyż) sklepy dedykowane. O zaletach i wadach poszczególnych modułów przeczytacie w tym artykule.

SPRZEDAŻ STACJONARNA CZY ONLINE?
W obecnych czasach, gdy dostęp do Internetu jest powszechny, błędem jest rezygnacja z rozwoju własnego biznesu w sieci. Szczególnie gdy jego głównym filarem jest sprzedaż towarów lub usług. Dzięki sklepowi internetowemu można zdecydowanie zwiększyć zasięg i pozyskać klientów z obszaru całego kraju lub w dalszej perspektywie – Europy i świata. Przekłada się to automatycznie na większy zysk, który z kolei będzie napędzać dalszy rozwój przedsiębiorstwa. Skoro już wiemy, że sprzedaż online jest opłacalna, to warto zastanowić się nad rodzajem sklepu internetowego, ponieważ wybór opcji jest wręcz nieograniczony. W poniższych akapitach skupimy się przede wszystkim na trzech najpopularniejszych rozwiązaniach, po które sięgają nasi klienci.

SHOPER, CZYLI PROSTY SKLEP W NISKIEJ CENIE
Shoper jest często wybierany przez początkujących przedsiębiorców, którzy nie posiadają jeszcze dużych funduszy na rozwój własnego biznesu. Ta platforma pozwala im jednak na sprzedaż swoich produktów lub usług online bez dużych inwestycji początkowych. Oczywiście, takie rozwiązanie ma również swoje minusy, które mogą okazać się kluczowe na późniejszym etapie i chodzi tutaj przede wszystkim o działania marketingowe oraz efekty pozycjonowania.

Do najważniejszych zalet Shopera należą z pewnością niskie koszty początkowe oraz późniejsze niewielkie wydatki na utrzymanie platformy, które zaczynają się od 79 złotych miesięcznie. Ponadto decydując się na to rozwiązanie we współpracy z naszą firmą, zyskujesz jeszcze więcej! Jesteśmy oficjalnym partnerem Shopera, dzięki czemu możemy Ci zaoferować konkurencyjną cenę. Kolejną zaletą takiego sklepu internetowego jest jego łatwa, wręcz intuicyjna obsługa, do której nie potrzeba żadnej wiedzy informatycznej. Znacznie ułatwia to zarządzanie całością i redukuje koszty związane z zatrudnianiem programisty. Ponadto proste rozwiązania są w tym przypadku sporym atutem, ponieważ zwiększają szybkość ładowania się strony na wszystkich urządzeniach mobilnych i zapewniają duże bezpieczeństwo przed ewentualnym włamaniem.

Niestety Shoper ma też sporo wad. Przede wszystkim trzeba bazować na gotowych szablonach, gdyż wprowadzenie indywidualnej szaty graficznej jest kosztownym i raczej nieopłacalnym rozwiązaniem. Wykorzystanie takich prostych metod przekłada się także na słabe efekty pozycjonowania, co może utrudniać dotarcie do nowych klientów. Nie ma również możliwości wprowadzenia ponadpodstawowych funkcjonalności, co w przypadku sprzedaży bardziej skomplikowanych towarów lub usług może okazać się problematyczne. Shoper jest więc rozwiązaniem dla osób, które bazują w głównej mierze na prostej sprzedaży internetowej i chcą powiązać sklep z Allegro lub Ceneo.

OPEN SOURCE, CZYLI ŚREDNIOZAAWANSOWANA PLATFORMA
Postawienie sklepu na platformie typu Open Source (WooCommerce, PrestaShop, Magento) daje znacznie większe możliwości rozwoju, ale wymaga także większych wydatków. Po to rozwiązanie sięgają przede wszystkim osoby współpracujące z programistą lub posiadające ponadpodstawową wiedzę informatyczną, ponieważ obsługa sklepu jest bardziej skomplikowana, niż w przypadku Shopera. Z drugiej strony Open Source oferuje dużo lepsze możliwości marketingowe i posiada sporo funkcji, które dobrze wykorzystane mogą pomóc w rozwoju szybkim biznesu.

Tego typu sklepy internetowe posiadają zarówno szereg zalet, jak i wad. Do tych pierwszych z pewnością można zaliczyć stosunkowo niewielkie koszty początkowe, które zaczynają się już od 4.000 złotych. Biorąc pod uwagę sporą liczbę funkcjonalności, jest to bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Ponadto istnieje znacznie więcej gotowych szablonów szaty graficznej lub możliwość wdrożenia swojej własnej propozycji, co z pewnością pozwoli zindywidualizować ofertę na tle konkurencji i stworzyć tym samym spójną oraz miłą dla oka całość. Dodatkowym atutem jest także dość wysoka ochrona przed włamaniem i atakami z zewnątrz.

Wadami sklepów stawianych na platformie typu Open Source są głównie systematyczne koszty utrzymania serwerów oraz zatrudnienia wykwalifikowanego pracownika. Wdrożenie każdego nowego modułu wymaga współpracy ze specjalistą. Obsługa sklepu również nie należy do najłatwiejszych, więc bez odpowiedniej wiedzy informatycznej konieczny jest stały kontakt z programistą. Poza tym średniozaawansowana platforma oferująca dość dużą liczbę funkcjonalności skutkuje obniżoną szybkością ładowania strony, co może być przeszkodą dla wielu osób.

SKLEP DEDYKOWANY, CZYLI ROZWIĄZANIE DLA PROFESJONALISTÓW
Sklep dedykowany to rozwiązanie tworzone pod klienta. Nieograniczone możliwości rozbudowy, wdrażania własnych pomysłów, działań marketingowych oraz funkcjonalnych rozwiązań idą niestety w parze z wysoką ceną. Jednakże, jeśli swój biznes opierasz przede wszystkim na sprzedaży internetowej lub oferujesz nietypowy produkt albo usługę wymagający personalizacji ze strony klienta to jest to rozwiązanie, nad którym warto się zastanowić.

Sklep dedykowany ma w zasadzie tylko jedną wadę – cenę. Zarówno koszt postawienie sklepu, jak i jego późniejszego utrzymania jest wysoki, gdyż trzeba dysponować początkowym budżetem rzędu 10.000 złotych i więcej. Ogrom funkcjonalności pozwala dopasować sklep do własnych potrzeb, jednak każdy moduł jest kosztowny. Jest to więc rozwiązanie dla osób dysponujących większymi finansami, które mogą być w całości przeznaczone na rozwój biznesu.

Z drugiej strony liczba zalet tego rozwiązania jest naprawdę długa. Do najważniejszych zaliczają się:

możliwość dużego zindywidualizowania swojej oferty, zarówno pod względem graficznym, jak i funkcjonalnym oraz marketingowym,
wysokie efekty pozycjonowania sklepu, dzięki czemu zwiększa się jego zasięg oraz szansa na pozyskanie klientów zewnętrznych,
silne zabezpieczenie przed włamaniem i atakami hakerskimi,
brak potrzeby aktualizacji oraz związana z tym bezawaryjność,
duża szybkość ładowania strony, nawet na urządzeniach mobilnych,
prosta obsługa sklepu, niewymagająca wiedzy informatycznej.
Sklep dedykowany to drogie rozwiązanie, jednak nie blokuje ono szansy na dalszy rozwój. Z upływem czasu można go rozbudowywać nowe moduły i nieustannie wprowadzać kolejne udogodnienia. Dzięki temu staje się on narzędziem na lata, które właściwie zarządzane przyniesie duże zyski.



Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i zyskaj rabat -