blog-mr-1.png

Fotografia produktowa – jak wyróżnić swoją ofertę na tle konkurencji?

Fotografia produktowa jest ważnym elementem marketingu i może mieć istotny wpływ na postrzeganie marki przez klientów. Dobrze zrobiona sesja fotograficzna to najskuteczniejszy sposób na przedstawienie oferty firmy i wyróżnienie jej na tle konkurencji.


Potencjalny klient "kupuje" oczami i to właśnie zdjęciem najłatwiej zdobyć jego uwagę. Niestety jest też druga strona medalu, ponieważ współczesna branża e-commerce jest bardzo konkurencyjna, a zalew podobnych zdjęć produktowych sprawia, że ten aspekt traci na znaczeniu.


Na szczęście nie musi tak być, a z pomocą profesjonalnego fotografa produktowego można wykorzystać potencjał zdjęć i zwiększyć sprzedaż czy zbudować pozytywny wizerunek marki.


Co jednak oznaczają "dobre zdjęcia produktowe"? Jak powinny one wyglądać i dlaczego ich wykonanie warto zlecić profesjonaliście? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w niniejszym artykule!


Jakie są cechy dobrej fotografii produktowej?


Dobra fotografia produktowa powinna cechować się przede wszystkim wysoką jakością. Naświetlenie, właściwe odwzorowanie kolorów, kadrowanie, które uwypukli istotne cechy produktu to najważniejsze elementy, na które trzeba zwrócić uwagę. Są to jednak techniczne aspekty, które umożliwiają stworzenie dobrych zdjęć, jakich pełno w internecie.


Aby zdjęcie produktowe było naprawdę dobre, musi ono w jakiś sposób przyciągać uwagę. Świetnym pomysłem może być wykorzystanie stylizacji, która lepiej podkreśli walory produktu i rozgrzeje emocje odbiorcy. Doświadczony fotograf produktowy wie, jak robić zdjęcia, aby wydobyć ukryty potencjał oferty.


Dany produkt można ustawić na środku kadru, a jego "historię" dopowiedzieć w tle. Można pokazać jego zastosowanie lub możliwości. Przedstawić go w różnych rozmiarach i wariacjach. Profesjonalne zdjęcia mają wiele odsłon, a w skutecznej sprzedaży trzeba nie tylko pokazać produkt w najlepszym świetle (i to dosłownie), ale zwizualizować potrzeby klientów.


Wybór rodzaju zdjęcia jest równie ważny co techniczne aspekty. Klasyczne sesje na białym tle sprawdzą się tylko wtedy, gdy taka stylistyka pasuje do charakteru firmy. Jeżeli Twoja marka i jej działania marketingowe są nieszablonowe, musi to być również widoczne na zdjęciach produktowych.


Jak przygotować produkt do sesji zdjęciowej?


Przygotowanie produktu do sesji zdjęciowej to kluczowy etap, który ma wpływ na jakość i skuteczność zdjęć produktowych. Przede wszystkim trzeba przemyśleć cel sesji, tak aby można było odpowiednio zorganizować produkt i scenografię. Warto również swój skonsultować swój pomysł z profesjonalistą, ponieważ aparat ma pewne ograniczenia i przekucie wizji w rzeczywistość może wymagać sporo pracy.


I tak, w przypadku produktów o dużej liczbie detali (np. zegarki czy biżuteria), warto przed sesją zdjęciową dokładnie zaplanować, jakie szczegóły chcemy uwypuklić na zdjęciach, co pozwoli dopasować oświetlenie, kolory produktu oraz tło. Z kolei sposób prezentacji odzieży może być zupełnie inny: ważniejsza jest tu wizja całości i stworzenie historii, która "sprzedaje".


Ostatnim krokiem jest dokładne sprawdzenie, czy produkt jest gotowy do fotografowania. Należy upewnić się, że nie ma na nim żadnych zarysowań, zanieczyszczeń ani innych niedoskonałości, które mogą wpłynąć na jakość zdjęć. Profesjonalna fotografia produktu wydobędzie na światło dzienne nie tylko wszelkie atuty, ale również ewentualne niedociągnięcia, dlatego istotne jest, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik.


Fotografia produktowa jako narzędzie sprzedażowe sklepu internetowego


Fotografia produktowa to szczególnie przydatne narzędzie w sklepie internetowym, ponieważ zdecydowana większość potencjalnych klientów dokonuje zakupów na podstawie obrazu produktu. Dlatego tak kluczowe jest, aby już na tym etapie zdobyć zainteresowanie odbiorcy. Dobrej jakości zdjęcia produktowe przyciągają uwagę klientów, pozwalają na dokładne zapoznanie się z ofertą sklepu i zachęcają do dokonania zakupu.


Wystarczy jednak przejrzeć ofertę kilku sklepów internetowych, aby zauważyć, że zdjęcia produktów praktycznie niczym się między sobą nie różnią. Aby wyjść poza przeciętność i stworzyć niepowtarzalne zdjęcia produktowe, warto skupić się na szczegółach.


Wybieraj odpowiednie tło, elementy scenografii lub dodatki, które urozmaicają obraz i sprawiają, że produkt będzie się prezentował jak najlepiej. Ważne jest również pokazanie klientom wszystkich potencjalnych zastosowań danego produktu, co znacznie ułatwi naturalne otoczenie.


Masz dwie drogi wykorzystania fotografii produktowej. Jedna to packshoty, druga to zdjęcia reklamowe. Co ważne, nie ma jedynej słusznej opcji, ponieważ fotografie na jednolitym tle mogą sprawdzić się równie dobrze co profesjonalna sesja. Najważniejsze, aby wiedzieć, co chcesz przekazać – nawet za pomocą klasycznego zdjęcia możesz się wyróżnić!


Jak zwrócić uwagę klienta na produkt za pomocą fotografii?


Fotografia produktowa daje Ci ogromne możliwości marketingowe, a wielu odbiorców decyduję się na zakup po zobaczeniu zdjęcia w social mediach lub po wyszukaniu obrazu w wyszukiwarce. To, czy właśnie Twój produkt przyciągnie ich wzrok, zależy w dużej mierze od fotografii produktowej.


Istotna kwestia na początek – zdjęcia produktów muszą oddawać rzeczywistość. W przeciwnym razie możesz się później zmagać z falą reklamacji, co zepsuje Twoją opinię. Co jednak istotne, tę rzeczywistość można przedstawić w atrakcyjny sposób. I to bez względu na to, w jakiej branży działasz!


Wykorzystaj do tego wszelkie narzędzia, jakie masz do dyspozycji – światło, kolory i kompozycje. Porusz wyobraźnię odbiorcy i wyeksponuj detale, które świadczą o wartości oferty. Używaj zdjęć jako elementu narracji – stwórz kontrast pomiędzy słowami a obrazem, aby przekazać historię. Niech nie będą to kolejne zdjęcia produktowe, które po prostu pokazują asortyment, ale ujęcia tworzące charakter marki.


Oczywiście, tego typu podejście nie zawsze się sprawdza, ale warto sięgnąć po takie rozwiązanie w przypadku większych kampanii. Jeżeli jesteś na początku swojej drogi e-commerce, możesz także pokusić się o stworzenie storytellingowego przekazu i wtedy "zdjęcia z duszą" idealnie wpasują się w taki nurt.


Pamiętaj jednak, że odbiorcy nie lubią drastycznych zmian. Jeżeli więc Twoi klienci są przyzwyczajeni do packshotów lub wybranej formy fotografii, nie zmieniaj jej z dnia na dzień. Taki krok wymaga przygotowania, więc warto go odpowiednio poprzedzić (np. w newsletterze lub serią postów w mediach społecznościowych).


Fotografia produktowa i marketing sklepu internetowego


Fotografię produktową można wykorzystać na wiele marketingowych sposobów, a prezencja asortymentu sklepu internetowego jest tylko jedną z nich.


Jakie są inne? Poniżej znajdziesz najpopularniejsze, ale to zaledwie czubek góry lodowej, ponieważ ogranicza Cię wyobraźnia:


1. Prezentacja produktu na stronie internetowej


Zdjęcia produktów są zwykle najważniejszym elementem każdej witryny internetowej sklepu, dlatego ważne jest, aby przedstawiały one produkty w sposób atrakcyjny i profesjonalny.


2. Utworzenie katalogu lub folderu reklamowego


Umożliwia to prezencję produktów w bardziej bezpośredni sposób (np. na spotkaniach biznesowych, targach branżowych).


3. Druk ulotek


Pomaga dotrzeć do dużej liczby odbiorców poprzez dystrybucję materiałów promocyjnych.


4. Media społecznościowe


Prezentacja oferty w atrakcyjne sposób na platformach społecznościowych (np. Instagram, Facebook).


5. E-mail marketing


Profesjonalna fotografia produktowa to sposób na uatrakcyjnienie newslettera.


6. Klasyczne reklamy (np. banery, plakaty)


Dzięki profesjonalnej fotografii produktowej możesz przedstawić ofertę sklepu internetowego w klasyczny sposób, który nadal ma sporą siłę przebicia na rynku.


Podsumowanie: jak wyróżnić swoją ofertę dzięki fotografii produktowej?


Fotografia produktowa jest kluczowym elementem wyróżniającym ofertę sklepu internetowego na tle konkurencji. Aby w pełni wykorzystać jej potencjał i zwiększyć szansę na sukces w sprzedaży, warto zadbać o jakość zdjęć oraz spójność narracji z marką.


Przygotowanie dobrych zdjęć produktowych wymaga staranności, profesjonalizmu i dbałości o detale, takie jak odpowiednie oświetlenie, perspektywa, tło oraz umiejętność uchwycenia charakteru produktu.


Dlatego warto zlecić przygotowanie zdjęć profesjonaliście lub skorzystać z usług agencji specjalizującej się w fotografii produktowej, co może zdecydowanie przyczynić się do poprawy wyników sprzedażowych.

Zobacz produkty

 Marketing online
1099,00 zł
893,50 zł netto

Marketing online

Siłą naszych szkoleń jest przekazywanie wiedzy opartej na codziennym doświadczeniu. W ramach tego szkolenia oferujemy przegląd możliwości reklamy w kanałach internetowych, wdrożenie do podstawowych strategii marketingowych i podstawową konfigurację kont. Całkowity czas szkolenia to 6h.

1099,00 zł
893,50 zł netto
 Reklama na Facebooku
1099,00 zł
893,50 zł netto

Reklama na Facebooku

Szkolenia pozwalające wykorzystać możliwości reklamy za pośrednictwem Facebooka i skutecznie dotrzeć do klientów. Odkryj z nami tajniki Facebooka. Czas szkolenia - 6h.

1099,00 zł
893,50 zł netto
 Reklama Adwords
1099,00 zł
893,50 zł netto

Reklama Adwords

Postaw na rozwój swojej firmy i poznaj możliwości Google Ads. Dzięki 6 godzinom szkolenia odkryjemy przed Tobą tajniki reklamy przy użyciu tego narzędzia.

1099,00 zł
893,50 zł netto
 Konto reklamowe
615,00 zł
500,00 zł netto

Konto reklamowe

Docieraj do milionów potencjalnych klientów, dzięki kontu reklamowemu na Facebooku. Odpowiednia konfiguracja konta, pozwoli Ci podjąć skuteczne działania marketingowe. W ramach tej oferty zadbamy również o konfigurację zdarzeń, grup odbiorców i umieszczenia piksela Facebooka na Twojej stronie internetowej.

615,00 zł
500,00 zł netto
 Gotowy sklep internetowy – Shoper - Pakiet Diamentowy
440,00 zł
357,72 zł netto

Gotowy sklep internetowy – Shoper - Pakiet Diamentowy

Sklep internetowy Shoper- pakiet Diamentowy, to atrakcyjna opcja, która gwarantuje Ci 10 GB dodatkowego miejsca na Twoje pliki. Dzięki integracji z Allegro możesz sprzedawać produkty w wielu kanałach i skuteczniej docierać do klientów.

440,00 zł
357,72 zł netto

Zapisz się do naszego newslettera

I odbierz darmowego e-booka "JAK STWORZYĆ DOCHODOWY SKLEP INTERNETOWY?"