blog-mr-4.png

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Podstawą działalności internetowej jest generowanie ruchu, pozyskiwanie nowych klientów i nieustanne zwiększanie sprzedaży produktów lub usług. Te trzy aspekty są kluczowe dla rozwoju firmy, jednak tylko w teorii brzmią prosto i nieskomplikowanie. W końcu nie bez powodu mówi się, że konkurencja nie śpi, a dowodem tego jest ciągle rosnąca liczba wyników w wyszukiwarkach. Oczywiście istnieje mnóstwo sposobów na skuteczne zwiększanie swojej widoczności w sieci, jednak część z nich jest kosztowna, a w obecnych czasach trzeba odpowiedzialnie dysponować swoim budżetem. Dlatego też w dzisiejszym artykule poruszę temat stosunkowo niedrogiego, ale za to wyjątkowo skutecznego sposobu na osiągnięcie swoich biznesowych celów. O czym mowa? O prowadzeniu firmowego bloga. Zapraszam więc do czytania!
Zalety bloga firmowego
Wielokrotnie podkreślałem w swoich wpisach i postach na mediach społecznościowych liczne zalety prowadzenia bloga firmowego. W dzisiejszym artykule chcę je wszystkie zebrać i podsumować w jednym miejscu, co dokładnie pokaże, dlaczego warto się na niego zdecydować. A atutów takiego rozwiązania jest całkiem sporo: reklama, pozycjonowanie, lepszy kontakt z klientem, budowanie świadomości marki oraz wzrost zaufania wśród odbiorców. A to jeszcze nie wszystko. Poniżej omówię najważniejsze podpunkty i podpowiem, jak często publikować wpisy oraz jaką tematykę poruszać.

Koszt założenia bloga
Zanim zacznę opisywać po kolei poszczególne zalety, muszę poruszyć jedną ważną kwestię, a mianowicie koszt założenia i prowadzenia bloga firmowego. Najlepszą i najtańszą opcją jest jego postawienie wraz ze stroną, dzięki czemu cena będzie wliczona w usługę. Dokładanie podstrony z blogiem później to dodatkowy koszt, który uzależniony jest od kilku czynników (np. hostingu). Tutaj lepiej unikać darmowych platform i zdecydować się na profesjonalne rozwiązanie, które zapewni bezpieczeństwo i jakość. Innym kosztem jest czas i w tym przypadku wycena jest bardzo indywidualna. Stworzenie profesjonalnego wpisu, jego opublikowanie oraz promocja na kanałach social media to często kilka godzin pracy. Alternatywą jest zlecenie tych zadań osobom trzecim (np. pracownikom lub freelancerom), co również oznacza dodatkowy wydatek. Warto więc się zastanowić, która opcja będzie bardziej opłacalna - przeznaczenie kilku lub kilkunastu swoich godzin w miesiącu czy przekazanie tych obowiązków innym osobom?

Trzeba też pamiętać, że blog będzie się rozkręcać powoli i jego zasięg wzrośnie z każdym kolejnym wpisem. Nie należy oczekiwać spektakularnych rezultatów po opublikowaniu jednego czy dwóch artykułów. Dlatego też należy uzbroić się w cierpliwość i mieć świadomość, że na początku ewentualne wydatki mogą przewyższać zyski. Jednak warto poczekać, bo prędzej czy później blog zacznie generować ruch, a ten przełoży się na zwiększenie zainteresowania produktami oraz usługami i tym samym zacznie sam na siebie pracować.

Lepsze pozycjonowanie strony
Powszechnie wiadomo, że im wyższa pozycja danej strony w organicznych wynikach wyszukiwania, tym większy ruch na witrynie. Z kolei ruch przekłada się bezpośrednio na liczbę transakcji, więc warto zadbać o ten aspekt. Najwięcej wejść zgarnia oczywiście pierwsza dziesiątka wyników, ale dotarcie do niej jest czasochłonne i wymaga dużych nakładów pracy. Jednak nie niemożliwe, a różne działania znacząco zwiększają szansę na osiągnięcie pozytywnych rezultatów. Prowadzenie bloga jest jednym z takich przykładów, ponieważ systematyczne publikowanie treści zwiększa nasz zasięg i generuje ruch związany z zapytaniami w wyszukiwarkach. Im więcej artykułów, tym lepsze wyniki, co nie powinno oznaczać masowych publikacji. Wprost przeciwnie - roboty Google biorą pod uwagę nie tylko częstotliwość nowych wpisów, ale również ich długość oraz jakość. Idealne teksty maksymalnie wyczerpują temat, dostarczają czytelnikom wartościowej wiedzy i są poprawne merytorycznie oraz gramatycznie. Trzymanie się tych zasad oraz systematyczność pozwalają piąć się po kolejnych szczeblach w rankingu i zdobywać w nim coraz wyższą pozycję.

Zaufanie to podstawa
Handel online znacząco różni się od stacjonarnej sprzedaży, a podstawą w e-commerce jest zaufanie. Je można budować na wiele sposobów i prowadzenie bloga firmowego z pewnością w tym pomoże. Blog to doskonałe narzędzie, aby budować swój wizerunek, jako eksperta w danym temacie. Dzięki temu można pokazać potencjalnym klientom swoją wiedzę, doświadczenie oraz kompetencje. Z tego powodu warto nie tylko szerzej opisywać poszczególne produkty i usługi, ale przede wszystkim poruszać tematy luźniej z nimi związane. Mogą to być artykuły odpowiadające na najczęściej zadawane pytania lub przykłady aranżacji wnętrz z wykorzystaniem danego towaru. Można opisać sposoby produkcji, stworzyć tekst poradnikowy albo treść dopasowaną do aktualnych trendów (np. modowych albo turystycznych) lub sytuacji na rynku. Możliwości są praktycznie nieograniczone, dzięki czemu przyciąga się ludzi szukających różnych treści. Nawet jeśli nie staną się oni od razu Twoimi klientami, to skojarzą Twoją firmę z danym produktem bądź usługą i wrócą przy okazji zakupów lub polecą Cię swoim znajomym.

Darmowa reklama w sieci
Internauci lubią dzielić się ze swoimi przyjaciółmi interesującymi treściami znalezionymi w sieci. Jeżeli spodoba im się tekst na blogu, to istnieje spora szansa, że udostępnią go dalej, np. za pomocą mediów społecznościowych. Dzięki temu Twoje treści, a poniekąd i Twoje usługi lub produkty, dotrą do nowych osób mogących stać się potencjalnymi klientami. W ten sposób możesz pozyskać wielu odbiorców bez inwestowania dużych pieniędzy w reklamę. Z tego samego powodu warto też samemu zadbać o swoje social media i udostępniać tam informacje o nowych artykułach na blogu. Reklamą jest również sam blog, na którym możesz nienachalnie promować swoje artykuły. Wplecenie w tekst wzmianki o wybranym produkcie nie zrazi czytelnika. Wprost przeciwnie - może zachęcić go do zakupów, więc wyłuszczenie odpowiednich linków do Twojego sklepu pozwoli skrócić drogę zakupową klienta.

Baza mailingowa
E-mail marketing to ważna część działań sprzedażowych. Wysyłając newslettera do swoich odbiorców, możesz ich na bieżąco informować o ofercie, rabatach lub specjalnych akcjach promocyjnych. Jednak prawdziwą sztuką jest zbudowanie pokaźnej bazy mailingowej zawierającej setki, a nawet tysiące adresów. Firmowy blog może ułatwić to zadanie - wystarczy tylko odpowiednio wyeksponować formularz zapisu oraz zastosować kilka przycisków i haseł wzywających do działania. Dzięki temu z pewnością zdobędziesz nowych subskrybentów, a co najważniejsze, zrobisz to w sposób całkowicie legalny i darmowy.

Lepszy kontakt z klientem
Na pewno niejednokrotnie słyszałeś hasło "klient nasz Pan!". W biznesie oznacza to m.in. udzielanie odpowiedzi na często powtarzające się pytania o produkty, usługi lub ofertę. Nad każdym takim zapytaniem trzeba się pochylić i poświęcić czas na wyjaśnienia. Czas, który można by z powodzeniem zainwestować w inne działania, np. rozwój własnego przedsiębiorstwa. Rozwiązaniem może być zamieszczenie na blogu artykułu odpowiadającego na tego typu problemy i jego właściwe wyróżnienie. To z pewnością ograniczy liczbę zapytań i pozwoli klientowi lepiej zapoznać się z tematem. Poza tym systematyczna publikacja artykułów na stronie i ich promocja w mediach społecznościowych pozwalają budować trwałą relację z klientami. Tacy użytkownicy są bardziej zaangażowani, a przy okazji zakupów wracają do marek, które znają. Wraz z upływem czasu można w ten sposób zbudować sporą społeczność, która będzie się utożsamiać z firmą i dla której jej produkty staną się pierwszym wyborem. A to z pewnością jest gra warta świeczki.

Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga - podsumowanie
Czy warto prowadzić bloga firmowego? Osobiście wierzę, że tak i mam nadzieję, że udało mi się to udowodnić w tym artykule. Cena związana z jego założeniem i utrzymaniem nie jest duża, a korzyści znacznie przekraczają ewentualne koszty. Każdy opublikowany na blogu artykuł będzie napędzał ruch, wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie oraz pozwoli dotrzeć do nowych klientów. Działania blogowe warto również połączyć z promocją na innych kanałach, np. w social mediach lub newsletterze, dzięki czemu można jeszcze bardziej zwiększyć zasięg. Sposób prowadzenia bloga oraz treść postów powinna wiązać się z oferowanymi produktami lub usługami, co pozwoli nie tylko przedstawić się w roli eksperta w danej dziedzinie, ale przede wszystkim znacząco zwiększy sprzedaż. Z kolei częstotliwość wpisów uzależniona jest m.in. od mocy przerobowych oraz własnego budżetu, ale nie można pozwolić, aby blog poszedł w zapomnienie. Jeden długi artykuł w miesiącu to minimum, a w miarę możliwości warto zwiększyć liczbę publikacji do kilku (3-4 miesięcznie).









Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i zyskaj rabat -