blog-mr-2.png

Dlaczego warto otworzyć własny sklep internetowy?

2020 rok pokazał, jak duży potencjał tkwi w branży e-commerce. W końcu tego typu usługi nie są ograniczone godzinami pracy i zakazami, a zakupy online można zrobić o każdej porze dnia i nocy i z każdego miejsca na ziemi. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na założenie własnego sklepu internetowego, który może być dodatkowym źródłem zarobku lub biznesem na pełen etat. Co więcej, jest to biznes, który ma stosunkowo niski próg wejścia, a w niektórych przypadkach nie potrzebujesz nawet rejestrować działalności gospodarczej, aby móc go prowadzić. A to nadal nie koniec zalet własnego sklepu online, ponieważ niektóre modele biznesowe pozwalają Ci na prowadzenie sklepu internetowego bez konieczności posiadania własnych produktów na sprzedaż. Idealny sposób na życie? Dla wielu osób na pewno tak, a poniżej przedstawię kilka powodów, dla których warto założyć sklep internetowy. Podpowiem także, jaki sklep sprawdzi się najlepiej w danej sytuacji, bo zawsze jest przynajmniej kilka opcji do wyboru. Jeśli chcesz zacząć działać w branży e-commerce, to doskonale trafiłeś, ponieważ ten artykuł odpowie na kilka ważnych pytań. Zachęcam więc do czytania.


Dropshipping i własny sklep internetowy

Dropshipping to model sprzedażowy, który staje się coraz popularniejszy - zarówno w Polsce, jak i za granicą. Polega na przeniesieniu na dostawcę (zazwyczaj hurtownię towaru) procesu wysyłki, więc rola sklepu online sprowadza się w takim przypadku do pośredniczenia pomiędzy odbiorcą i hurtownią. Na czym to pośrednictwo polega? Na zbieraniu zamówień, czyli de facto na docieraniu do coraz to nowych użytkowników. Dzięki temu nie musisz posiadać magazynu, w którym trzeba by przechowywać towar, nie musisz go także pakować oraz wysyłać, ponieważ za cały ten proces odpowiada hurtownia. Twoim zadaniem jest zbieranie zamówień, a wynagrodzeniem marża, będąca różnicą pomiędzy cenami hurtowymi, a tymi z Twojego sklepu internetowego. Próg wejścia do biznesu jest więc bardzo niski, dzięki czemu praktycznie każdy może prowadzić własny sklep internetowy w modelu dropshipping. A to dobra i zła wiadomość jednocześnie, ponieważ niskie koszty wejścia oznaczają także sporą konkurencję. Jak się więc wybić na rynku? Kluczem do sukcesu jest dobry sklep internetowy. I chociaż znajdziesz mnóstwo ofert, które pozwalają na szybkie założenie sklepu i sprzedaż online, to warto przeanalizować dokładniej takie ogłoszenia. Jaki sklep najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku? Czy będzie to prosty, gotowy sklep (np. Shoper), a może platforma Open Source, która daje trochę więcej możliwości, ale też wymaga większych nakładów finansowych? A może dedykowany sklep online z zaawansowanymi funkcjami? Jeżeli tego typy biznes e-commerce ma być głównie dodatkiem do innych działalności, to warto postawić na tańszą opcję, gdyż wiele z nich jest dostosowanych właśnie pod tego typu sprzedaż. Jeżeli zaś planujesz większą ekspansję, także na zagraniczne rynki, sprzedajesz dużą liczbę produktów, e-commerce to Twoje główne źródło dochodu lub potrzebujesz wyspecjalizowanych opcji, to lepiej sprawdzi się platforma Open Source, a nawet dedykowany sklep internetowy. 


Sprzedaż na Allegro, czy własny sklep online?

Allegro to bez wątpienia największa platforma e-commerce w Polsce, a duża część polskiego społeczeństwa dokonuje zakupów online właśnie przez ten portal. Co to oznacza? Podobnie, jak w przypadku dropshippingu oznacza to zarówno sporą okazję, jak i dużą konkurencję. Dlatego warto zwiększyć swoje szanse na sukces w tej branży i poza sprzedażą na Allegro, warto założyć także własny sklep online. Co więcej, taki sklep internetowy można zintegrować z Allegro, co znacznie ułatwi prowadzenie biznesu, a także zwiększy zasięgi. A przecież duża docieralność do coraz nowszych odbiorców jest podstawą prowadzenia działalności, nie tylko w e-commerce. I znowu, decydując się na taki krok, możesz założyć sklep na platformie Shoper, skorzystać z rozwiązań typu Open Source lub stworzyć dedykowany sklep internetowy z niepowtarzalnymi funkcjonalnościami. W pierwszym przypadku masz na pewno niższe koszty prowadzenia działalności, ale również ograniczone pole manewru, gdyż jesteś w całości uzależniony od zewnętrznego dostawcy. Rozwiązania Open Source dają Ci więcej możliwości, ale dla prężnie działającego biznesu mogą okazać się niewystarczające. Z kolei stworzenie dedykowanego sklepu internetowego to z pewnością najdroższa i najbardziej czasochłonna opcja, ale daje też najwięcej możliwości dalszego rozwoju e-handlu. Co wybrać? Warto poświęcić chwilę na przeanalizowanie wszystkich za i przeciw każdego rozwiązania, aby nie zamknąć sobie drogi rozwoju, ale także nie utonąć w początkowych kosztach. Jeżeli więc dopiero zaczynasz swoją przygodę w e-commerce, to prawdopodobnie lepiej zdecydować się na jedną z dwóch pierwszych możliwości. Jeżeli zaś zależy Ci na podboju całego świata swoimi produktami, to ogromny potencjał mają rozwiązania dedykowane. 


Sklep stacjonarny kontra sklep online

Prowadzisz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy warto otworzyć jeszcze sklep internetowy? Odpowiedź może być tylko jedna: TAK! Wprowadzenie sprzedaży online do swoich usług może znacznie zwiększyć Twoje zasięgi, a tym samym dochody z działalności. Pomyśl o tym w ten sposób: sklep stacjonarny jest otwarty w konkretnych godzinach i z wyłączeniem niektórych dni. Osoby, które pracują w tym samym czasie nie mogą skorzystać z Twojej oferty, ale mogą zrobić zakupy przez Internet, dzięki czemu zyskujesz szansę na dotarcie do całkiem nowych odbiorców. Co więcej, sklep online może wspomagać sprzedaż stacjonarną. Jak to możliwe. Tutaj dużo zależy od Twojej kreatywności, ale świetnym sposobem na zachęcenie klientów do odwiedzin stacjonarnej placówki jest umożliwienie im odbioru paczki w takim miejscu. Z pewnością co któryś klient uda się także na szybki spacer po sklepie i dołoży kilka przedmiotów do swojego koszyka. I wreszcie ostatnia kwestia, która sprawia, że warto zainwestować także w sklep internetowy, to większe zaufanie wśród użytkowników. Wielu nowych klientów chce wcześniej sprawdzić asortyment i dzięki zaprezentowaniu go na stronie www, ma taką szansę. Biznes to przecież wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów, a współcześni użytkownicy oczekują sprzedaży online. Warto otworzyć sklep internetowy i osobiście się przekonać, jak bardzo wspomaga on działanie sklepu stacjonarnego. A jakie rozwiązanie wybrać? Ponownie wszystko zależy od Twoich planów i celów biznesowych. Jeżeli zależy Ci na dużej ekspansji, to lepiej zainwestować w zaawansowane rozwiązania. Jeżeli zaś chcesz usprawnić codzienną pracę i dać więcej możliwości obecnym klientom, to prosta platforma będzie dobrą i stosunkowo tanią opcją.


Czy możliwy jest rozwój e-sklepu?

Gdy dopiero wchodzisz w branżę e-commerce, to trudno przewidzieć, jak bardzo rozwinie się Twój biznes. Czy dochody będą tylko dodatkiem do comiesięcznej pensji, a może głównym źródłem zarobku. Czy w swoim sklepie internetowym będziesz sprzedawać tylko kilkanaście produktów, a może kilkaset? Skupisz się na sprzedaży detalicznej czy hurtowej? Owszem, na początku warto założyć pewne cele, ale życie może je zweryfikować, dlatego część osób decyduje się ciąć koszty na samym początku i wybiera tańsze rozwiązania. Jednak pozostaje pytanie, co dalej? Czy taki stosunkowo prosty sklep internetowy udźwignie większą sprzedaż i większą liczbę klientów? Dużo zależy od platformy, na którą się zdecydujesz na samym początku, bo niektóre mają z góry ograniczoną liczbę funkcjonalności. Niestety, nie zawsze istnieje możliwość późniejszego rozbudowania sklepu, więc w takim przypadku pozostaje przeniesienie go na inną platformę lub stworzenie dedykowanego rozwiązania od zera. Warto przy tym pamiętać, że taki ruch oznacza nie tylko dodatkowe koszty, ale również wyłączenie sklepu z użytkowania na jakiś czas. Aby się tego ustrzec, lepiej od samego początku postawić na sprawniejsze i bardziej zaawansowane rozwiązania, które z dużą dozą prawdopodobieństwa przydadzą się na późniejszym etapie. Co więcej, czasami ich dodanie nie oznacza dużo większych kosztów, a może znacznie ułatwić prowadzenie sklepu, jak możliwość dotarcia do nowych klientów, czy zwiększanie zasięgów. 


Założenie własnego sklepu internetowego - zalety

Jak widzisz, do prowadzenia sklepu internetowego wcale nie potrzeba dużych funduszy (sprawdź ceny w moim innym wpisie: Ile kosztuje sklep internetowy?), a niskie koszty mogą dość szybko się zwrócić. Oczywiście, e-commerce to bardzo konkurencyjna branża, ale wybór odpowiedniej platformy do sprzedaży online jest kluczem do sukcesu. To właśnie ona pozwoli Ci na odpowiednie wyeksponowanie towaru, działania SEO i sprzedaż online na dużo większą skalę niż w stacjonarnych placówkach. Co więcej, w jednym miejscu możesz sprzedawać bardzo zróżnicowany asortyment i przyciągać różnych odbiorców, a przy tym nie potrzebujesz mieć mnóstwa wolnego czasu, bo wystarczy sprawdzać statusy raz czy dwa razy dziennie. Własny sklep internetowy to dobry pomysł na biznes także dlatego, że możesz w nim sprzedawać zarówno produkty fizyczne (np. odzież, kosmetyki, artykuły spożywcze), jak i różnego rodzaju usługi online (np. kursy, e-booki, dostęp do szkoleń). Masz praktycznie nieograniczone możliwości, a sklep internetowy może wesprzeć każdy inny biznes. W końcu sprzedaż internetowa zdominowała wiele rynków i stała się szansą rozwoju praktycznie dla każdej marki. Warto mieć swój udział w jej rozwoju i wykorzystać potęgę internetu na korzyść swojej firmy. 

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i zyskaj rabat -