blog-mr-2.png

6 sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Jeżeli działasz w branży e-commerce, to Twoim głównym zadaniem powinna być sprzedaż w sklepie internetowym. Czasami łatwiej powiedzieć niż zrobić, zwłaszcza w przypadku mocno nasyconych i konkurencyjnych rynków. Jest jednak wiele sposobów, które możesz wykorzystać, aby zwiększyć sprzedaż i przyciągnąć potencjalnych klientów, a w tym artykule poznasz 6 z nich.


I chociaż ten wpis nie wyczerpuje możliwości, to przytoczone niżej przykłady są najbardziej uniwersalne i można je zastosować w praktycznie każdej branży. Nie ma więc większego znaczenia, czy sprzedajesz obuwie skórzane, usługi edukacyjne, czy urządzenia elektroniczne – zastosowanie tych rad ułatwi Ci codzienną pracę.


Zobacz więc, jak sprzedawać więcej, przyciągać nowych klientów i zachęcać obecnych do ponownych zakupów dzięki sprawdzonym w praktyce sposobom.


Reguła wzajemności, czyli zaoferuj bezpłatną próbkę i buduj lojalność klientów


Reguła, którą możesz znać ze supermarketów, a w bardziej współczesnej wersji, z bezpłatnych webinarów. Oferowanie darmowej próbki produktu, usługi lub porady to świetny sposób na generowanie leadów i zamienianie jednorazowych gości Twojego sklepu internetowego w subskrybentów. Może to być pomocne, gdy próbujesz rozwijać swoją listę e-mailową, ale również w przypadku wprowadzania nowej oferty na rynek.


Oferowanie darmowych próbek ma dwie zalety.


Po pierwsze przełamuje opory potencjalnego klienta, który nie chce kupować przysłowiowego kota w worku. Pokazanie mu jakości produktu, nawet w takiej niewielkiej formie, pozwala rozwiać jego ewentualne wątpliwości, dzięki czemu chętniej wróci po więcej. Ponadto, raz przekonany do decyzji zakupowej, łatwiej pozwoli się przekonać kolejnym razem, więc dzięki darmowej ofercie możesz zyskać stałego klienta.


Po drugie, chęć odwdzięczenia się, od której reguła wzajemności wzięła swoją nazwę. Z psychologicznego punktu widzenia, osoba, która otrzymuje coś za darmo, czuję większą potrzebę odwdzięczenia się. Dzieje się tak dlatego, że wszyscy jesteśmy zaprogramowani, aby współdziałać. I nawet jeśli odbiorca darmowej treści/usługi/produktu nie skorzysta z oferty od razu, to zostanie ona gdzieś z tyłu jego głowy. A to zaprocentuje w przyszłości.


Co istotne, reguła wzajemności nie musi mieć czysto materialnego charakteru, czyli nie musisz ofertować stricte darmowych produktów. Sprawdza się tutaj również bezpłatne dzielenie się wiedzą (np. w cotygodniowych newsletterach czy postach w mediach społecznościowych). Oczywiście takie podejście wymaga większego zaangażowania z Twojej strony, jednak systematyczne budowanie bazy odbiorców, zaowocuje w momencie, gdy zechcesz coś sprzedać za pomocą tych kanałów.


Do zwiększenia sprzedaży możesz wykorzystać również informację o darmowej dostawie od wybranej kwoty. Część osób z pewnością dobierze kilka produktów, aby sprostać wymogom i skorzystać z takiej opcji.


Liczby i opinie jako społeczny dowód słuszności


Potencjalny klient ogląda codziennie dziesiątki, jeśli nie setki ofert, czasami zupełnie nieświadomie. Którą z nich ma wybrać? W końcu każda wydaje się interesująca. Jedną z metod zwiększania sprzedaży i zainteresowania odbiorcy danym (Twoim) produktem, jest społeczny dowód słuszności.


Część osób szuka niejako potwierdzenia słuszności swoich zakupów, a takim potwierdzeniem może być informacja, że 99% klientów jest zadowolonych z jakości obsługi. W ten sposób pokazujesz, że zaufało Ci już wiele osób, a zdecydowana ich większość była zadowolona z podjętej decyzji. Dlaczego więc miałoby być inaczej w przypadku nowego klienta?


Inną praktyką, która również dobrze się sprawdza w sklepach internetowych, jest pokazywanie opinii dotychczasowych odbiorców. Możesz je zaprezentować pod każdym z produktów, ale również pokazać w mediach społecznościowych (np. w formie postów). Opinie działają jeszcze lepiej od abstrakcyjnych liczb, ponieważ budzą większe zaufanie. Zadbaj więc o to, aby Twoi dotychczasowi klienci chcieli wystawiać takie opinie.


Jak to zrobić? Zachęć ich do tego, np. poprzez zastosowanie sposobu z pierwszego akapitu, czyli zaoferuj im w zamian coś wartościowego (np. kupony rabatowe na kolejne zakupy w Twoim sklepie internetowym). Dzięki temu nie tylko zdobędziesz wartościowe opinie od dotychczasowych odbiorców, ale również zachęcisz ich do ponownego skorzystania z oferty.


Zadbaj o content marketing


Content is a king i po latach to stwierdzenie nie uległo przedawnieniu. Wprost przeciwnie – jest tak samo aktualne jak dwie dekady temu, jednak zmieniła się jego rola. Obecnie nie chodzi tylko o ubranie strony www w odpowiednie słowa, ale o stworzenie tekstów, które dadzą odbiorcy wartość i zachęcą go do zakupu w Twoim sklepie internetowym.


Dobry content marketing pozwala zwiększyć sprzedaż – co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości.


Co jednak oznacza "dobry content marketing". Trudno o krótką odpowiedź, ponieważ składa się na niego wiele elementów, w tym:


  • opisy produktów nasycone słowami kluczowymi,
  • sekcja F&Q, czyli najczęściej zadawane pytania,
  • podział na kategorie produktów i właściwe opisanie każdej z nich,
  • wyróżnienie sklepu internetowego na tle konkurencji (wszyscy piszą, że działają na rynku od X lat? Pokaż czytelnikowi inne dane),
  • interesujące treści w social mediach (np. storytelling w postach),
  • spójność różnych działań marketingowych (np. informacje o nowych artykułach blogowych publikowane na różnych kanałach komunikacyjnych).


Rolą content marketingu w Twoim sklepie internetowym jest zarówno informowanie odbiorców, jak i dostarczanie im wartości. Oczywiście, bardzo dużo zależy od obranej strategii, ale o tym pisaliśmy więcej w innych artykułach blogowych oraz na naszych kontach społecznościowych.


Zachęcamy do sprawdzenia!


Buduj pozycję eksperta, aby zwiększyć sprzedaż


Pokazywanie się w roli eksperta sprawia, że potencjalni klienci mają do Ciebie większe zaufanie. Nie bez powodu w reklamach suplementów "wypowiadają się" lekarze. Jak więc pozycjonować się na takiego specjalistę, któremu większość osób zaufa?


Wykorzystaj w tym celu wspomniane wcześniej metody, czyli opinie. Słowa dotychczasowych odbiorców wzmocnią Twoją wiarygodność w oczach nowych klientów.


Innym rozwiązaniem jest tworzenie specjalistycznych artykułów blogowych, w których będziesz poruszać tematy związane z Twoją branżą. Co ważne, takie wpisy pozwolą Ci nie tylko budować silną pozycję w oczach odbiorców, ale również zadbać o SEO.


Tworzenie artykułów blogowych nasyconych słowami kluczowymi, także tymi z długiego ogona (rozbudowanymi frazami), pozwoli Ci uzyskiwać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu więcej nowych użytkowników do Ciebie trafi. A gdy nowi odbiorcy zobaczą, że znasz dobrze swoją branżę, to istnieje większa szansa, że zdecydują się zostawić u Ciebie pieniądze.


Inną formą, która wykorzystuje poniekąd pozycję eksperta, jest współpraca z influencerami. Co prawda, w takim przypadku korzystasz z ich renomy, ale pozwala Ci do dotrzeć do zupełnie nowej grupy odbiorców, co powinno przełożyć się na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.


Pamiętaj jednak, aby współpracować z takimi influencerami, których obserwatorzy należą do Twojej grupy docelowej. Nie kieruj się wyłącznie liczbą followersów, ale sprawdź m.in. ich zaangażowanie. Czasami dużo lepszym pomysłem jest współpraca z "kontami" mającymi kilka tysięcy obserwatorów niż ze znanymi celebrytami.


Dlaczego? Po pierwsze, mniejsze konta zbudowały zazwyczaj silne zasięgi organiczne, więc ich posty generują spore zainteresowanie wśród fanów. Po drugie, początkujący influencerzy mają również niższe stawki, więc możesz nawiązać współpracę z kilkoma osobami, co ostatecznie powinno dać dobre wyniki.


Limitowane akcje rabatowe w sklepie internetowym


Innym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest limitowanie działań marketingowych. Wszelkiego rodzaju akcje ograniczone czasowo lub dostępne tylko dla kilku pierwszych osób sprawiają, że wywierana jest presja na potencjalnych klientów.


Odbiorca czuje, że ma niewiele czasu na podjęcie dobrej decyzji i jest skłony szybciej dokonać zakupu. Oczywiście, aby takie akcje działały muszą być... limitowane.


Jeśli na stronie Twojego sklepu internetowego pojawia się codziennie inna akcja promocyjna, to klient nie czuje jej wyjątkowości. Upewnij się, że oferta jest naprawdę atrakcyjna z punktu widzenia potencjalnego klienta.


Co istotne, nie konkuruj takimi akcjami z innymi markami. Jeśli z okazji "Czarnego Piątku" każda firma oferuje zniżki, to Twoja promocja może zginąć pośród setek jej podobnych. Przygotuj osobną akcję i dobrze ją zakomunikuj (np. za pośrednictwem social mediów) i uzasadnij.


Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Żongluj metodami


Powyższe techniki zwiększenia sprzedaży online są bardzo uniwersalne i możesz je z łatwością wykorzystać w swoim sklepie internetowym. Nie oznacza to jednak, że są niezmienne, a poza nimi nie istnieją żadne inne. Wprost przeciwnie – marketing internetowy oferuje dziesiątki różnych możliwości, a wyżej wskazane metody również możesz modyfikować i dopasowywać do swoich potrzeb.


Oryginalne opisy produktów, dedykowane aplikacje mobilne, prezentowanie wartościowej treści, stosowanie kodów rabatowych czy darmowa wysyłka to tylko kilka opcji, które e-commerce wykorzystuje z powodzeniem w codziennych działań. Sprawdź, które z nich najlepiej zadziałają w Twoim przypadku.

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i zyskaj rabat -